понеделник, 27 януари 2014 г.

Спаначена осукана питка

След като в интернет изгледах около 100 снимки на питка подредена по този начин, реших и аз да пробвам с плънка, с каквато разполагах днес и тесто, което и друг път съм правила, за да съм сигурна, че ще се получи.

Тестото е следното:
1 яйце и 1 белтък
(вторият жълтък оставям за намазване)
3с.л. кисело мляко
4с.л. олио
1/2 мая
1ч.л. захар
2ч.л. сол
около 300 мл. топла вода
Замесвате меко тесто от тези продукти и оставяте да втаса.
За плънка съм използвала задушен спанак, с натрошено сирене и черен пипер.
И втора плънка свински дроб със задушен лук, които бях правила за обяд и ми останаха.
Дробчетата прготвям по следният начин:
500гр. свински дроб
1кг. кромид лук
3-4 моркова
Нарязани едри парчета слагам в тава с олио, сол и черен пипер, покривам с фолио и пека за 1 час, после откривам и запичам малко. Та за питката си взех от тази манджичка и накълцах дробчето на ситно.
Продуктите може да ви зввучат малко странно, но за мен се получи вкусно, естествено всеки може да си направи плънка по негов избор.
За оформянето на питката, разделяте втасалото тесто на 2 топки и разточвате 2 кръги кори, колкото ви е тавата, в която ще печете. намазнявате си хубаво тавата и постилате едната кора. В средата слагате една купичка и по края разпредляте спнака със сиренето. Махате купичката и на нейно място в средата на кубче слагате дробчетата с лук. Покривате с втората кора и отново притискате средата с купичката.

Така получилият се кръг около купичката разрязвате на парчета, като всяко парче усуквате.
Махате купичката и оставяте отново да втаса. Когато втаса, намазвате с разбит жълтък и аз съм поръсила центъра със сусам.
Пече се на 200 градуса, докато стане готова.

Ние разчупихме още топла, тъй като никой нямаше търпение да изстива и на всички им се хапваше! Получи се много вкусна и различна вечеря!



Няма коментари: