събота, 11 октомври 2014 г.

Лешникова с шоколад

Ето и тортата, която направих за моят рожден ден, а в последствие с малки изменения направих и за рожденият ден на сестра ми, защото страшно много се хареса на всички!

Идеята за тази прекрасна, изключително вкусна, шоколадова торта с лешници е от блога на Люси , за което много и благодаря! Запазила съм в общи линии нейната рецепта, като съм променила малко изпълнението! А ето я и нея:
За блата:
5 яйца (големи, ако не са много големи може да сложите 6, 2рият път, когато правих тортата я направих с 6 яйца)
7 с.л. захар
2 с.л. брашно
200 гр. смлени печени лешници
2 с.л. брашно
1 бакпулвер
3с.л. какао

За крема: 200 гр. размекнато краве масло
3 шоколада ( 2 млечни и 1 натурален)
15 малки вафлички с лешников пълнеж

За украса: 100 гр. лешници

И така за блата аз лично направих така – Отделете си жълтъците от белтъците, като към белтъците прибавите 3с.л. захар, а към жълтъците 4! Разбивате белтъците на сняг и след като разбиете и жълтъците, започвате да смесвате, белтъци към жълтъци на части,като леко разбърквате с дървена шпатула!

Към така получената пухкава смес, започвате да добавяте останалите съставки, 1во брашното с бакпулвера, а после смлените лешници, на части, като леко бъркате с шпатулата!
*Лешниците аз смилам в кухненски робот, на приставка за мелене на кафе или брашно и са много ситно смлени, точно, като брашно, което помага след това блата да стане пухкав и въздушен!
Накрая прибавям какаото, така получената смес разделям на 2 части, във тортени форми 22см. диаметър и пека предварително загрята фурна на 180 градуса, около 15 минути! Проверяват се с клечка.

Крема се приготвя изключително лесно, разбива се маслото на крем и към него се добавят леко охладените ратопени шоколади, лъжица по лъжица за да не се разтопи маслото. Към така получения крем прибавяте натрушените вафлички. (Аз съм използвала вафлички с лешников пълнеж Family)


И преминаваме към най-веселата част сглобяването на тортата и украсата! Намазваме първият блат с крема, отгоре слагаме вторият и отново покриваме с крем, като измазваме и страните на тортата! Отгоре съм украсила с цели лешници, а страните с натрошени! Да ви е сладко!


И след пожънатият успех на тази торта, направих втора по поръчка на най-любимата ми рожденичка - моята сестра, но с друга украса! Ето я и нея!


Бонбоните, с които съм украсила са направени от натрошени бисквити, смлени лешници, захар, какао, краве масло, прясно мляко и малко уиски! Всичко това смесено в кухненски робот и след това оформено на топчета! Продуктите са на око, импровизирах и не мога да дам точни количества. Естествено направих повече от тези, които са върху тортата, които също хапнахме сладко, сладко :)

Няма коментари: