вторник, 1 септември 2015 г.

Къпана баница

Това е любимата ми баница, правят я и майка ми и баба ми и рецептата знам от тях! Естествено на баба ми е най-вкусна, нооо и моята се получава доста добре! Рецептата е много проста и много лесна и става със всякакви кори, в случая съм използвала "Одрински" кръгли, но може да вземете и обикновени и правоъгълни и каквито си харесвате.



За 4 Одрински кори ( в пакета са повече) дозата за плънката е следната :

3 яйца
200 гр. сирене
200 гр. прясно мляко
100- 150 гр. олио
Ако решите да направите всички кори наведнъж, просто увеличете продуктите, трябва накрая да ви остане от сместа за да залеете баницата.

А ето  и как се приготвя:
Разбивате яйцата, натрошавате сиренето при тях, след това добавяте млякото и олиото и разбърквате хубаво.
Намазнявате си една тава, може правоъгълна, може и кръгла. Аз използвам кръгла и съм я навила, но ако използвате правоъгълна и правоъгълни кори, може да ги завивате и да ги редите, като дълги пурички в тавата.
Взимате лист от корите, поръсвате плънка, завивате на руло слагате в тавата и така докато ви свършат корите, така наредената баница, заливате с останалата плънка и печете на не загрята фурна на 180 градуса, до готовност. Баницата се надува и става много пухкава! Дори да ви спадне след като изстине, пак се отделят пластовете и е много вкусна.
Става много мекичка и децата много я обичат, идеална за закуска  с кисело млекце!

*Когато използвате Одрински кори или други подобни си взимате по една кора, защото са по дебели, а ако използвате други по-тънки обикновени кори за баница, взимате по 2 листа кори, върху които да разпределяте плънка!*


Тъй като това е любимата баница у дома, естествено е да я приготвяме и за празниците, ето я накипрена с късметите за Новата 2018 :)
За тази баница съм използвала цял пакет кори за баница обикновени точени на Белла.
И съответно съм увеличила продуктите двойно.
Също така сместа направих само от течните съставки (мляко и яйца), а докато редих корите, намазнявах всеки 2 кори с олио, поръсвах сирене и завивах на руло. Когато всички кори са завити на рула се нареждат в предварително намазнена кръгла тава, като вита баница и се заливат с млякото и яйцата.
Ефекта е същият пухкава, мекичка и вкусна баница :)



През 2019 отново къпаната ми баничка за Нова година :)
Тази година редих корите направо в тавата, така че да се покрие добре дъното с около 2-3 кори, леко намачкани, поливах с олио, поръсва се сиренце и така докато ми свърши пакета! Някъде около средата на пакета си наредих и късметчетата, които тази година бяха дрянови пъпки обвити във фолио и според броя пъпки нарочени късмети, предварително записани на лист да не се забравят :) Та след като си наредите всички кори, най отгоре остават само кори леко намачкани, накъдрени, накипрени да ни е красива баничката, съм заляла със разбити 4 яйца и 250мл. прясно мляко. Печете на 180 градуса и имате страхотна баница за новата година :)



Ето я отново накипрена с късметчета любимата ни баница у дома! Да ни е честита Новата 2020 година и дано донесе със себе си много здраве и късмет!




А ето и една тънкост в правенето на тази баница, която моята майка и баба прилагат след като опекат баницата! Аз до сега не съм имала смелост, но тази година мама ми беше на гости за Нова Година и въпреки, че правя баницата от години, никога не съм имала смелост да я обърна след като се опече, за да е по-пухкава и мека и да не се сляга, нооооо този път мама каза "обръщаме я" и то верно се получи, че и даже не изпадна от тавата!


А ако моите рецепти ви харесват последвайте

* Блога ми https://didistylee.blogspot.com/

* Страницата ми във Фейсбук https://www.facebook.com/DidiStyleFoodBlog

* Инстаграм https://www.instagram.com/dimitrova_diana_/

Ще се радвам да коментирате и споделяте рецептите, които ви харесват и разбира се, ако имате въпроси да ми ги задавате. 

Пожелавам ви хубав и вдъхновяващ ден!


Няма коментари: