събота, 19 септември 2015 г.

Доматена крем супа


Нужни са ви :
1 глава лук
1 морков
1 зелена пиперка
1 червена пиперка
800 гр. консерва домати на кубчета
сол
черен пипер
чубрица
магданоз
1с.л. мед
малко олио
200 гр. готварска сметана

Лука, моркова и пиперките се нарязват на ситно и се запържват в олиото. Ако готвите за деца, може да добавите малко водичка и да сложите, капака, така зеленчуците само ще се задушат и няма да се пържат. След това добавяте доматите, естествено може да използвате и пресни, но на мен не ми се занимава да ги беля и кълцам, като с консервата е толкова по-лесно и също толкова вкусно. Добавяте всички подправки без сметаната, добавяте и около 500 гр. вода и оставяте да си къкри!
* За подлсаждане на доматите, аз използвам мед, но ако желаете може да сложите и захар.
Когато супата ви достигне желаната гъстота, добавете и сметаната и оставете още малко да поври. След това пасирате с пасатор или в блендер и супата е готова.
 Аз оставих малка част от сметаната, която след това да използвам при поднасяне на супата, като едно цветно и свежо допълнение. Другото, което много ми харесва към тази супа е да е поднесена със ситно накълцан суров зелен пипер, придава страхотна свежест на ястието!
А за децата поднасям с натрошено бяло сирене вътре изяжда се за секунди, всички вкъщи я обичат!

Няма коментари: