петък, 11 декември 2015 г.

DIY или направи си сам Коледен (Адвентен) Венец

*Актуализирана на 29.11.2020г.


Първо ще ви разкажа историята на този венец в много съкратен вариант, като не натрапвам идеята на никой, в крайна сметка всеки сам решава в какво вярва, как иска да празнува и как да украси къщата си за Коледа :)
Традицията за адвентния венец е католическа и символизира очакването на Рождество! Прави се, когато остават 4 недели до Коледа, трябва да има 4 свещи (червени), които се палят всяка неделя до Коледа (Първата седмица - първата свещ, втората неделя - 2 свещи и така до 4та неделя). В центъра се поставя една бяла свещ, която се пали на Рождество и е за Исус Христос! 
Аз тази година реших да направя такъв сама за нашата трапеза, получи се много красиво, а не е никак сложно. 
Нужни са ви борово клонче, което да завиете на венец (аз използвах изкуствено, за да мога да го използвам всяка година). Гирлянд, различни коледни играчки, шишарки, звездички и каквото друго ви харесва. Четири червени свещи, една бяла свещ и за център съм използвала коледна чинийка червена и разбира се въображението ви :) Това е всичко, което ви е необходимо - сръчни ръчички и коледно настроение :) 
Весели и светли празници приятели!



За Коледа 2018 реших да направя по различен вариант на адвентния венец,

 където центъра да свещите, които да са заобиколени от клонки, шишарки, гирлянди и играчки. За основа съм използвала метален поднос, а ето и снимки!





Тази година 2019 ви представям венец изработен изцяло от еко материали -

 клонки от елхичка, шишарки, които с децата ми сме събирали есента и сме оцветили с златна, сребърна и бронзова боичка :) Също така съм използвала ароматни свещи а не стандартните за адвент, които напоследък могат дасе намерят във всички големи вериги магазини - 4 свещи от най-голяма към най-малка, както примерно миналата година съм използвала.





Получи се според мен много добре и на мен ми харесва много повече отака с естествена елхика от колкото с изкуствените, които вярно могат да се използват многократно, но сякаш не създават това усещане за коледен дух и топлина. А ето и две снимки от първите два адвента тази година.



Коледен адвентен венец 2020




Както ще видите и от снимките този път венеца, не е венец, а свещите са подредени в права линия, като за основа съм използвала картонена ниска и тясна подложка, която съм фиксирала с телбот и с ъм облякла стените с бял гирлянд, който сьщо е захванат с телбот.


Хубаво е в направата на "венеца" да включвате и децата си и да им разказвате, защо се прави, кога палим свещите и какво символизират те. Така, освен, че децата се учат, развиват и финната си моторика и прекарвате ценни мигове заедно.

Когато поставката ви е готова, трябва да си фиксирате свещите, аз съм използвала дървени кубчета върху, които съм ги поставила, за да мога да ги повдигна леко и да не се загубят в борда и зелените клонки и шишарки, които ще сложим около тях. Когато ги фиксирате с лепило, течен силикон или просто разстопен парафин, започвате да декорирате. Аз съм използвала изкуствени зелени борови клонки, шишарки, които децата са оцветявали минали години и дребни играчки за елха.



Адвентния "венец" или свещник е прекрасна декорация за вашата маса, както за празничната трапеза, така и всекидневно да краси масата и стаята и да ви създава коледно настроение.

 

А днес е Първи адвент или първата от четирите оставащи недели до Коледа и сме си запалили първата свещ.


Вчера разхождайки се с децата, видяхме едно дръвче с интересни червени "плодчета" ... И реших да откъсна няколко клонки, за да ги използвам за коледна украса у дома !
 Днес е Втори Адвент, пали се втората свещичка и аз реших да пренаредя, нашия адвентен венец, като използвам само еко материали - в случая клонки от елхичка, иглолистните клонки с тези червени "плодчета", шишарки и жълъдчета  !


А ето и как се получи втория венец за 2020 година :)


А ако нещата, които правя ви харесват последвайте

* Блога ми https://didistylee.blogspot.com/

* Страницата ми във Фейсбук https://www.facebook.com/DidiStyleFoodBlog

* Инстаграм https://www.instagram.com/dimitrova_diana_/

Ще се радвам да коментирате и споделяте рецептите, които ви харесват и разбира се, ако имате въпроси да ми ги задавате. 

Пожелавам ви хубав и вдъхновяващ ден!


Няма коментари: