понеделник, 4 април 2016 г.

Кюфтенца от тиквички и спанак

Пролет е и аз съм на зелена вълна. Тиквички, спанак, лапат марули, скоро ще ме изгонят от вкъщи, ноо някак все ги  прилъгвам да си хапват зеленийките, които аз толкова обичам. Тази рецепта се прие с радост от всичките ми трима мъже и малки и големи хапнаха с удоволствие.


За тези супер вкусни кюфтенца са ви нужни:

2 средно големи тиквички
около 200 грама задушен спанак с 1 стрък зелен лук
2 яйца
4 с.л. брашно
100 гр. натрошено сирене
черен пипер
сол
1/3 връзка копър
олио за пържене

Настъргвате тиквичките и ги слагате в гевгир поръсени с малко сол, да си пуснат водата.
В купа смесвате тиквичките, 2 яйца,  брашното, сиренето, черен пипер, наситнен копър и спанака*.
* Спанака е предварително измит, накълцан, задушен в тиган с нарязан пресен лук, сол и черен пипер, за да намали обема си и да омекне.
Разбърквате хубаво сместта, трябва да получите гъста каша, която с лъжица да изсипвате в тиган с нагорещено олио и да изпържите кюфтенцата, Готови са много бързо, за около 3-4 мин.  пържене от всяка страна.
Може да ги сервирате, като предястие, гарнитура, а защо не и основно. Идеални са с млечно чеснов сос и охладено бяло вино. Да ви е сладко.


Няма коментари: