четвъртък, 29 март 2018 г.

Свинско по мексикански

Името по мексикански това ястие получи, защото много ми напомня мексиканско, с този червен боб, царевица, червен лук - типично мексиканска комбинация. Страхотен и запомнящ се вкус. Нещо по различно и все пак близко до нашето.

За тази рецепта получих вдъхновение от книгата на Шишков и Манчев, която бяха пуснали в Лидл. Рецептата е на Шишков, но аз махнах лютите чушки от нея, защото вкъщи не ядем пикантни храни заради децата, както и попромених подправките по мой вкус, накрая си сготвих и месото, както аз си знам, не както беше в книгата, но все пак идеята и основните продукти са същите!

Необходими са ви:
500 гр. свинско месо за готвене
2 големи глави червен лук
2 скилидки чесън
1/2 пакет замразена царевица
1 консерва  (200гр) червен кидни боб
1 с.л. мед
сол
черен пипер
червен пипер
олио или зехтин за мариноване и запържване
магданоз за украса
и малко тънко нарязан червен лук за украса

Първо си мариновате месото за час-два във 2-3 супени лъжици зехтин или олио (аз ползвах зехтин), сол, черен пипер и червен пипер, хубаво разбърквате и овалвате парченцата месо и ги оставяте да престоят.
После в тенджера си сипвате лъжица олио и изсипвате месото вътре. Оставяте на котлона на най-ниска степен със затворен капак, да се задушава. Това отнема около час и половина два. Аз лично не добавям никаква вода, обичам месото да си задушава бавно в собствения си сос и накрая, когато остане само мазнина да се запържи, а не да седи като варено. Когато остане само на мазнина, отворете капака и запържете месото и от 2те страни до златисто.
Докато месото се готви може да си подготвите и зеленчуците.
Нарежете лука първо на половина, а после на полумесеци, аз не съм го ситнила, той трябва да се усеща в ястието. В дълбок съд с незалепващо покритие, сложете 1 с.л. зехтин и 1 с.л. олио и сложете лука, заедно с нарязаните скилидки чесън да се запържат, тук сложете и лъжицата мед (придава страхотен аромат на лука. Лука пуска доста вода, така, че реално се задушава и трябва да омекне, ако започне да ви изгаря, може да сипете малко водичка (при мен не се наложи). Когато лука омекне, добавете отцеденият от консерва боб и царевицата. Оставете да се готви докато остане на мазнина, отново на слаб огън.
Когато месото ви е готово, го прибавете към зеленуците и гответе заедно около 15 мин.
Ястието е уникално вкусно и наистина си заслужава да опитате.
Украсила съм с магданоз и малко червен лук, които определено му дават свежест.

А тук ви качвам и снимка на оригиналната рецепта, ако искате да я погледнете.

Няма коментари: