събота, 21 ноември 2020 г.

Есенна печена супа


За никого не е тайна, че децата предпочитат пасираните супи или поне моите :) Да не се вижда нищо в супата, ако може. Големият ми син яде всичко, но малкият е много капризен. Редовно, като кажа, че има супа за вечеря и той ме пита " Ама от мойта любимата ли е, без нищо вътре?" хаха Та любимата супа у дома е крем супата във всичките и разновидности. Мога да сложа вътре всички полезни зеленчуци, които искам децата ми да консумират, а те по принцип отказват, защото не им харесват на вид или на вкус.

А конкретно тази супа, която ви показвам днес е по-специална и защото запичам зеленчуците, преди да им долея вода и пасирам. Идеята ми хрумна от моя любим телевизионен готвач Джейми Оливър, правейки различни сосове той винаги използва тавата, в която зеленчуците и месото са се пекли, за да извлече наситените аромати на подправките, които се получават при печене. И наистина е така, когато запечете овкусените зеленчуци само в мазнина във фурната, аромата на подправките, на продуктите, които ползвате е много по-силен и характерен, отколкото, ако просто всичко се свари. Да, малко по-голяма играчка е да приготвите така супата, но определено си заслужава.

За моята есенна печена супа ще са ви необходими следните супер полезни и вкусни зеленчуци:



1/2 глава карфиол
3-4 моркова
4 картофа
1 сладък картоф
1 тикчвичка
2-3 парчета сладка тиква
*количествата са ориентировачни, това, което съм използвала аз
може спокойно и да замените или прибавите някой зеленчуци по ваш вкус
*Подправките, които използвам са
сол
черен пипер
червен пипер
риган сух
куркума на прах
самардала
кимион
пресен копър
*По желание
50гр. краве масло
1/2ч.ч. прясно мляко




Всички зеленчуци се измиват добре, обелват и нарязват. Слагате ги в тава с олио, овусявате с подправките и разбърквате добре, за да може всички зеленчуци да са покрити с аромати. Печете  във фурната на 200 градуса, отгоре и отдолу с включен вентилатор, докато зеленуците добият златист загар и поомекнат. Ако не са омекнали достатъно, но ви харесват на цвят и се притеснявате да не ви загорят, извадете ги от фурната, така или иначе след това ще сложите на котлона с водата да заврят и ще омекнат достатъчно, за да пасирате.

А ето така изглеждат вече запечените зеленуци.


Ето тук и друга снимка, когато съм правила такава супа, където съм използвала само картофи, моркови и тиквички и съм правила по-малко количество.

Когато зеленчуците са запечени, добавяте вода. Количеството вода не трябва да е много, защото за мен лично крем супите са по-вкусни, когато са по-гъсти. За зеленчуците, които съм описала в тази рецепта аз слагам 2 л. вода, като оставям на котлона да поври докато водата заври или ако е необходимо малко по-дълго, за да са ви меки всички зеленчуци. При варенето малко вода извира, но това да не ви притеснява. Винаги докато пасирате може да си добавите още вода или прясно мляко, за да постигнете желанат гъстотота на супата. По-добре да сварите с по-малко вода, да пасирате и тогава да добавяте вода. Защото, ако пасирате супата с много вода, а малко зеленчуци, ще стане рядка и водниста.
*Важно е да уточня, че тавата, в която пека е с дръжки и капак и е подходяща, както за котлона така и за фурната. Хубаво е водата да се добави в същия съд, в който сте пекли, за да не се загубят част от ароматите и мазнината.

Когато всичко е сварено, започвам да пасирам, като аз си прехвърлям в дълбока тенджера и пасирам на части, докато пасирам цялата супа. Овкусявам с малко прясно мляко, краве масло и пресен копър. Прясното мляко и кравето масло, не са задължителни, но според мен става по-вкусно с тях.


Ето и още една снимка от процеса на пасиране на друга печена супа, която съм приготвяла.


Готовата супа може да се поднесе с крутони, с препечен хляб, поръсена с ядки, сирене... изобщо както ви харесва.
Аз съм поднесла с препечен пълнозърнест хляб, натрошени орехи, пресен копър и нарязан на тънко праз лук. 


А ако моите рецепти ви харесват последвайте

* Блога ми https://didistylee.blogspot.com/

* Страницата ми във Фейсбук https://www.facebook.com/DidiStyleFoodBlog

* Инстаграм https://www.instagram.com/dimitrova_diana_/

Ще се радвам да коментирате и споделяте рецептите, които ви харесват и разбира се, ако имате въпроси да ми ги задавате. 

Пожелавам ви хубав и вдъхновяващ ден!

Няма коментари: