понеделник, 5 октомври 2015 г.

Торта "Карамелена целувка"

Дойде ред да направя торта и за мен си :) Бях решила да не правя торта за моя си рожден ден, но сина ми, като каза мамо искам гоооляма торта, как да му откажа, той си знае, че на рожден ден без торта не може! И така мислих, мислих и ето какво измислих!


Ядеше ми се нещо леко, есенно, карамелено, лешниково и естествено не много трудоемко, та мисля, че успях да изпълня всичките си условия!
Нужни са ви:
1 пакет бишкоти Савоярди
400 гр. Маскарпоне
250 гр. заквасена сметана
200 гр. крема сирене
1 ч.ч. пудра захар
1 ч.ч. кристална захар
2 ч.ч. кафе ( приготвени с 2 ч.ч. прясно мляко и 2 ч.л. нескафе)
За украса:
100 гр лешници
1/2 ч.ч захар

 Начин на приготвяне:
За да направите крема в купа разбийте маскарпонето, крема сиренето и пудрата захар. В малка тенджерка карамелизирайте 1ч.ч. захар и прибавете заквасената сметана към нея, когато карамела се разтвори и се получи гладък крем, оставете да изстине малки и след това прибавяте на тънка струйка към сместа с маскарпонето, като непрекъснато бъркате с миксера.
Пригответе си кафето, което трябва да е студено, за да си топите бишкотите в него и може да започнете да сглобявате тортата.


Във форма за торта съм застлала стреч фолио, за да може после по-лесно да извадете тортата.
Започвате да редите ред бишкоти, като първо ги натапяте леко в млякото с кафе, после крем и така докато ви свършат продуктите!
Оставяте тортата в хладилника да стегне и украсявате преди консумация, защото карамела не издържа в хладилника.
Украсила съм с крокант, който съм направила, като карамелизирам 1/2ч.ч. захар към нея прибавям лешници, разбърквам и изсипвам върху хартия за печене. После натрошавам на едри парчета. Също така съм направила лешници с фитилчета от карамел, които съм направила, както Йоли е описала тук.

А ето и резултата, много вкусна, лека и красива торта!




Няма коментари: