вторник, 29 октомври 2013 г.

Погача

Продукти:
2 яйца
1/2 кафена чашка олио
1 ч.ч. прясно мляко
1/2 п. мая
1 л. сол
1 л. захар
50 гр. кр. масло
500гр. брашно

Разбивате си малко 1 яйце и 1 белтък (вторият жълтък си запазвате за намазване), прибавяте олиото, сол и предварително разтворената захар и мая в затоплено леко прясно мляко, след това започвате по-малко да прибавяте брашно, докато стане еластично и не лепкаво тесто! Ако сте постигнали мекотата на тестото, която желаете, но продължава да лепне, добавете си олио, а не брашно, защото от брашното тестото може да стане прекалено твърдо и тежко, което да попречи на погачата да стане пухкава и мека. Оставяте да втаса и премесвате отново, разделя се на 5-6 топки! Всяка топка се раздърпва до правоъгълник и се намазва с разтопено кр. масло, така получените парчета се редят едно върху друго, накрая се увиват на руло и се усукват, като се разтяга до желаната дължина, може да се навие на кравайче и да се сложи във формата, в която ще печете, а може и да се разреже на колелца и да се нареди в тавата, като розички! В този случай съм завила на кравайче в тортена форма, за да ми се вдига нагоре погачката, а не да се разстила в тавата! Оставяте да втаса още веднъж и преминавате към печенето.
Пека всякакви пити, погачи, тестени закуски и козунаци по следният начин, който съм научила от моята майка! Погачата се слага на не загрята фурна 15 мин. се пече само отдолу на 180 градуса (това позволява да втасва още докато е във фурната и да се надигне, без да се запечата отгоре). После печете 15 мин. само отгоре. И накрая включвате фурната и отгоре и отдолу, като зависи от големината на това, което печете, колко време ще отнеме. В този случай 15-20 мин. или ако е по-голяма погачата малко повече. След 20 мин. проверявайте с дървен шип, като той трябва да излезе сух.
Също така, когато питката се зачерви до желаното от вас, покрийте с фолио, за да може да продължи да се пече, без да се тревожите, че ще изгори :)


Често приготвям тази погача у дома по тази рецепта, но този път имам и малко нови снимки от Рожденият ден на малкият ми син. Тук съм нарязала рулото на колелца и съм наредила в тавата. Също така между слоевете освен масло съм поръсила и сирене1





И отново, и отново любимата ми рецепта за погача :) Тази е за Петльовден 2018



И да не досаждам с хиляди снимки от тази погача, но тези дни (14.04.2019) я правих отново и стана истинска красавица, та съм си я снимала пак. Този път съм поръсила със семена и също съм сложила натрошено сирене. 






И тъй като е Великденско време и всички са в трескаво търсене на рецепти за козунаци с конци, съм ви направила и едно клипче, за да видите, че не рецептата е толкова важна, колкото месенето! И една обикновена питка или погача, може да е с конци :)





А ето и една снимка преди да съм я опекла 



Няма коментари: