неделя, 17 март 2019 г.

Печени зелеви сарми


Въпреки, че не слагам кисело зеле, много обичам зелевите сарми и когато ми се приядат си купувам един буркан зелеви листа и ги приготвям. Стават много вкусни и освен това се приготвят лесно, защото направо ги слагам в тавата да се пекат, а не ги варя първо.

Необходим ви е един буркан зелеви листа
1 ч.ч. ориз
500гр. кайма
1/2 гл. лук
черен пипер
червен пипер
сол

Първо запържвам лука и каймата. Прибавям ориза и също запържвам, докато остане само на мазнина, подправям и махам от котлона.

След това започвате да завивате сармите. Аз лично съм свикнала месните сарми да са по-големи, така че избирам по-големите листа и слагам повече плънка.



Когато завиете всички сарми, ги нареждате в намазнена тава, сипвате вода да се покрият и завивате тавата с фолио. Печете така завити 1 час, на 180 градуса и после отвивате да се запекат.



В тавичката има наредени два вида сарми едните са месни, другите постни. Плънката, която ми остане - смесвам постна и месна и я слагам отстрани в тавата :)
Ето линк към рецептата за Постните сарми


Стават много вкусни и са любимо ястие у дома. Да ви е сладко!



8.01.2020г. Отново приготвям сармички по тази рецепта, но туй като фурната ми се развали наскоро и сега съм в очакване на майстор или на нова фурна, реших да направя сармите в Мултикукъра. Резултата е отличен и за това ви го споделям :)
Сармите съм приготвила по абсолютно същия начин, както съм описала и по-горе. Запържих си сместа направо в Кукъра на програма "Fry". За по-голямо удобство, когато завивах сармите ги редих в тавичка, а после ги прехвърлих в Мултикукъра.


*Киселото зеле е от свекърва ми и тази година е слагала и цветно зеле, та си завивах страхотни розови сарми! Жалко, че не останаха розови и след като се опекоха :)


Като наредите сармите сипвате вода, така че да ги покриете  и включвате Мултикукъра на програмата за варене, при мен е "Boil" за един час, когато тази програма приключи включвате за още един час на програма за печене "Roast".


Резултата е страхотен, наистина се получиха много добре - вкусни, добре сварени и леко запечени. Не стават, като на фурната, но не са и като варените сарми. Ако разполагате с такъв уред, задължително опитайте!





Няма коментари: