четвъртък, 14 март 2019 г.

Торта "Блейз"


Това беше тортата за рожденият ден на малкият ми син! Както се подразбира сме фенове на филмчето "Блейз" или на български "Пламъчко и машините"- картинката на Блейз е вафлена кора, която съм изрязала, по очертанията, а останала декорация е от фондан! Но да започнем подред, а именно с блатовете и крема за тортата.
Използвала съм 5 кръгли готови, какаови блата, като съм купила 2 опаковки по 3 (един ми остана). Естествено, ако имате желание и време може да приготвите и сами блатовете, но аз нямах време в случая.
Тук ви давам два линка към торти, чиито блатове съм правила аз и са подходящи за такъв тип торти, ако искате да направите сами блатовете.
Торта за кръщене
Торта със сушени плодове и уиски
За да сглобя тортата съм използвала 2 различни крема - един за между блатовете и друг за измазване, който позволява върху него да се сложи фондана*.
*Масленият крем е най-подходящ за торта с фонадан, защото кремовете в който има сметана овлажняват фонадана и той може да се разтече и да се наруши доброто покритие на тортата.  За това, когато използвам фондан винаги покривам с маслен крем, който да спре досега с крема вътре и да бъде добра основа за поставянето на фондана.

За първият крем, който е между блатовете са ви необходими;
250гр. маскарпоне
200гр. сладкарска сметана
200гр. крема сирене
100гр. пудра захар
1 ваниллия

За вторият крем, с който се измазва тортата, за да се "залепи" фондана (маслен крем):
250 гр. краве масло
300 гр. пудра захар
1 ванилия

Крем 1:
Разбивате в една купа сладкарската сметана, а в друга, маскарпонето, крема сиренето и пудрата захар с ванилията. След товадвата крема се смесват, като от сметаната се прибавя към другата купана ати и се разбърква бавно с шпатула, за да стане крема пухкав.

Крем 2 (маслен крем):
С миксер разбивате леко размекнатото краве масло със захарта, докато се получи гладък и пухкав крем.

С така получените кремове може да започнете да сглобявате тортата.
Редите блат и Крем номер 1, докато свършат блатовете, като трябва да завършите с блат.



 След това измазвате тортата отгоре и отстрани с масления крем и оставяте малко да стегне докато разточите фондана. За да покрия тортата съм използвала бял фондан, разточвам в кръг покривам цялата тортата и изрязвам излишното.




Вафлената картинка беше отпечатана на лист формат А4, но понеже моята торта е кръгла изрязах само картинката без белият лист и като намазах от долната част с плодово желе я залепих върху тортата. За да се залепи хубаво и да изглежда лъскава съм намазала и отгоре само картинката със желе.


Пламъците са от микс червен и жълт фондан, който също залепва по-лесно, ако бъде измазан със желе.


Резултата беше едно щастливо момченце и една вкусна тортата, която си похапнаха с удоволствие и дечица и възрастни :)


Няма коментари: