вторник, 11 април 2017 г.

Печени фазани



Ето това чудо никога не бях мислила, че ще го готвя, ама ей на сготвих го :)
Мъжа ми ги донесе, подарък му бяха за имения ден, той иначе не е ловджия и аз се впуснах в търсене на рецепти! И се спрях на рецепта от блога на Пепи "Храна за мойте канибали"
Ето ТУК може да видите и оригиналната рецепта, която аз в общи линии спазих, тъй като не ми се рискуваше с тази непозната за мен птица. Но все пак ето и моята интерпретация по темата, получи се вкусно и се изяде :)

Необходими продукти:
2 бр фазани
марината 
200 мл. вода
200 мл. бяло вино
200мл. прясно мляко

Подправки:
100гр. масло
1 с.л. горчица
2с.л. соев сос
сол
черен пипер
1 лимон
1 портокал
1гл. чесън
3-4 стръка мащерка
150мл. бяло вино
100 мл. вода



Начин на приготвяне:
Първо оставяте месото да се маринова за 12 часа минимум. Така пише в оригиналната рецепта и аз слушам и изпълнявам, защото не искам да стане жилаво моето фазанче.
После с подправките вече малко импровизирам, но все пак се получи добре.
След като месото се е мариновало, го вадите от тази марината и тя повече не ви трябва. Месото трябва хубаво да се натрие и подправи с размекнатото масло, смесено с горчицата, соевият сос, сол, пипер и сока от половин лимон и половин портокал. С тази смес натривате и отвътре и отвън птиците и слагате в тавичка. Аз съм ги сложила полегнали на една страна, защото така ми се събраха в тавичката и за това не съм им връзвала краката, в тази поза няма как да се разтворят. Слагате между птиците скилидки чесън небелени, мащерка, портокалови и лимонови резени и заливате с бяло вино и вода. Завивате с фолио и първо печете за 10 мин. на 220 градуса загрята фурна. а после намаляте на 170 градуса и печете още 2 часа. Когато развиете фолиото боцнете месото да видите дали добре опечено, ако не е завийте за още известно време, ако обаче е добре развийте и оставете да се запече до златист загар.


Няма коментари: