вторник, 19 март 2019 г.

Спаначена супа



Спаначената супа не е много популярна сред децата, но пък е много полезна, а и аз лично я намирам много вкусна. Правя я с повече кисело мляко в застройката, за да се приеме по-лесно от моите малчугани и винаги им предлагам и нещо, което обичат с нея, за да съм сигурна, че ще си я хапнат. В случая съм им сервирала затворени триъгълни  сандвичи с шунка и чедър.
Но да ви представя и рецептата, която е много лесна и бърза, като изключим миенето на спанака :)

Необходими са ви:
300 гр. спанак
1 гл. лук
2-3 стръка зелен лук
сол
черен пипер
около 3-4 стръка магданоз
фиде
За застройката:
1 яйце
4-5 големи супени лъжици кисело мляко

Първо както всички знаете спанака трябва да се измие и почисти от дръжките. Аз лично както съм споменавала и друг път купувам по-големи количества и мия наведнъж всичко. После задушавам целия спанак и си го разпределям на порции - за баница, за ориз, за супа, порциите могат и да се замразят, така, когато решите да готвите, имате готов изчистен измит и задушен спанак.
След това лирическо отклонение ето и как приготвям супата. В малко мазнина запържвам малко нарязания стар лук, след това прибавям зеленият лук и спанака. Ако спанака ви е суров трябва да го оставите да се задуши и да намали обема си, ако е готов и задушен предварително - слагате подправките (сол и черен пипер) и сипвате 1 л. вода. Нарязвате магданоза и слагате в супата, така е всичко да се свари. Когато супата заври, оставете да поври 10-15 мин и добавете фидето около 1 шепа. Дори и малко повече да сложите не е фатално, аз много обичам когато супата е по-гъстичка и за децата също е по-лесно да я ядат, все едно е мини спагети.
Когато фидето се свари и омекне, може да махнете от котлона и да застроите.
В купа си разбивате яйцето и киселото мляко и постепенно започвате да прибавяте от супата към застройката, при непрекъсната бъркане. Когато температурата в купата се уеднакви с тази в тенджерата, връщате вече застроената супа от купата в тенджерата и разбърквате добре.
Супата е подходяща да се сервира, както топла така и студена.
А ако не застроите накрая е подходяща и за  пости.



А ако моите рецепти ви харесват последвайте

* Блога ми https://didistylee.blogspot.com/

* Страницата ми във Фейсбук https://www.facebook.com/DidiStyleFoodBlog

* Инстаграм https://www.instagram.com/dimitrova_diana_/

Ще се радвам да коментирате и споделяте рецептите, които ви харесват и разбира се, ако имате въпроси да ми ги задавате. 

Пожелавам ви хубав и вдъхновяващ ден!


Няма коментари: