неделя, 9 октомври 2022 г.

Бързо тирамису


Първо малко пред история :) Преди няколко дни имах рожден ден и спонтанно решихме да отидем до родния ми град, за да празнуваме и тъй като щях да отида направо на сложена маса, реших, че трябва бързо да измисля и да направя торта за същия ден (реално един ден след рождения ми ден, не точно на датата), но все пак това беше повода! Първото нещо, което ми хрумна беше Тирамису! Знаех, че ще стане много, защото се прави с бишкоти, все пак нямах време да пека блатове, а какъв по-вкусен десерт с бишкоти от класиката Тирамису! Много любимо, както на мен така и на всички в семейството! Приготвих го за по-малко от час, след като купих продуктите, разбира се, престоя около 3 часа в хладилника, пътува около час и половина, за да зарадвам и изненадам любимите си хора и се получи страхотно :) Та да не ви отегчавам повече с моята история, преминавам към рецептата.


За да си направите това бързо тирамису са ви необходими следните продукти:

  •  Бишкоти
  •  Кафе
  •  250 гр. Маскарпоне
  •  100 гр. Заквасена сметана
  •  200 мл. Сладкарска сметана
  •  100 гр. Захар
  •  Какао

Начин на приготвяне:
 

    Както вече споменах приготвянето е изключително лесно и бързо! Първо трябва да си направите крема, като от сега казвам това не е класическия или оригинален крем за тирамису, но пък е невероятно вкусен и по нищо не отстъпва на оригинала! 
    В купа си разбивате първо сладкарската сметана, аз ползвам животинска и тя не е подсладена, ако ползвате подсладена имайте го в предвид, когато добавяте захарта! Разбивате сметаната с миксера докато стане на пухкав сняг и образува връхчета! 
    В отделна купа разбивате маскарпонето, заквасената сметана и захарта, като захарта по ваш вкус може да намалите, ако желаете! Аз използвах обикновенна кристална захар, но разбира се може и с пудра захар и по-бързо ще ви се разбие крема! След това тези два крема се смесват, като на части прибавяте от сметаната към маскарпонето и разбърквате бавно и леко, без миксер, за да стане пухкав и лек крем!


    След като крема е готов идва забавната част! Направете си чаша ароматно кафе за вас и още една за тортата! Използвайте кафето, което обичате и както вие го харесвате, аз лично прибавих и малко мляко към кафето, в което ще топя бишкотите!
    Следващата стъпка е подреждането на Тирамисуто - Ако искате да се придържате към стандартната форма за тирамису, ще ви трябва правоъгълна тавичка, в която редите ред натопени в кафе бишкоти, ред крем, поръсен с какао и т.н., като завършвате с крем и поръсвате с какао!
    Аз обаче реших да направя малко по нестандартен вариант и редих в кръгла тавичка, като страните направих с оградка от бишкоти!


    На снимката може да видите как подреждам "оградата" от бишкоти. Чупя долния край , за да не стърчат много високи нагоре, ако искате да имате толкова висока торта, ще ви е необходим повече крем! За това без да се старая да са абсолютно равни чупя единия край, нареждам бишкотите по стените на формата без да топя в кафето, а малките парчета, които ми остават топя в кафе и нареждам по дъното така, че да застопоря страните!
    След това запълвам дъното с бишкоти натопени в кафе, намазвам с крем и поръсвам с какао!


    Нареждам втори ред бишкоти и отново намазвам с останалия крем. Поръсвам хубаво с какао, така че да покрие цялата торта! И оставям в хладилника да стяга!


    Аз украсих отгоре с плодчета физалис, но това изобщо не е задължителна стъпка! Може да оставите без никаква допълнителна украса, както се поднася тирамисуто по принцип!

    Ето и едно парченце, което успях да щракна :) Да ви е сладко!



А ако моите рецепти ви харесват последвайте

* Блога ми https://didistylee.blogspot.com/

* Страницата ми във Фейсбук https://www.facebook.com/DidiStyleFoodBlog

* Инстаграм https://www.instagram.com/dimitrova_diana_/

Ще се радвам да коментирате и споделяте рецептите, които ви харесват и разбира се, ако имате въпроси да ми ги задавате. 

Пожелавам ви хубав и вдъхновяващ ден!




Няма коментари: