понеделник, 9 ноември 2015 г.

Тиквени кексчета

Тези кексчета приготвих тази година за празника Хелоуин, но естествено могат да се правят и без този повод. Станаха много вкусни и си мисля малко по полезни защото имат пюре от тиква в тях :) Използвах стандартна рецепта за кекс, само, че вместо да прибавя някакво сладко или мармалад, прибавих предварително сварена и пюрирана тиква. Станаха много вкусни и мъжа ми каза, че имат вкус на тиквеник, само дето не ядеш баница, а кексче :)


Нужните продукти са
2 яйца
1ч.ч. захар
2/3ч.ч. олио
1/2 ч.ч. прясно мляко
200-250 гр. предварително сварена и пюрирана тиква
(хубаво е преди да пасирате тиквата да я отцедите от водата, за да не ви стане водно пюрето)
1ч.л. канела
2 и 1/2ч.ч. брашно 
1 п. бакпулвер

С миксер разбивате яйцата и захарта, добавяте олио, мляко и тиквата и отново разбърквате с миксера. Слагате канела и започвате да прибавяте пресятото брашно с бакпулвера! Разбърквате хубаво с миксера и започвате да си пълните формичките за мъфини с хартиени кошнички! Печете на 180 градуса и проверявате с клечка за готовност! При печене се разпукаха отгоре, но на мен лично много ми харесаха така, приличат ми на цветенца и с този оранжев цвят, който им придава тиквата, станаха просто супер! (да си ги похваля сам) 
От тази доза при мен излязоха 21 мъфина.


На снимката освен кексчетата виждате и оризов гриз с тиква, който съм приготвила за най-малкият член от нашето семейство! Рецептата може да видите ето тук.

А в духа на празника направих и фенер от тиква, вътрешността на която използвах за направата на тази рецепта!



И така отпразнувахме и този празник с усмивки на детските лица в къщи и си хапнахме полезни тиквени кексчета :)



Няма коментари: