петък, 11 март 2016 г.

Питка за прощъпулник



Рецептата за питката е същата, като тази Погача
само оформянето е различно. И двете съм ги правила в тортена форма 28см. диаметър.







Оформила съм, като съм разделила на 3 равни топки.
От едната отделям малко тесто за 2те "розички", които свързват страничните плитки. А с останалото съм оформила вътрешният кръг, като просто съм приплескала леко.
Другите две съм разделила всяка на по две. От едната правя фитил, а от другата разточвам правоъгълник, който режа от 2те страни без да стигам до края на лентички, в средата се слага фитила и лентичките се кръстосват отгоре на фитила, така че да се получи плетеничка. Така имаме 1 кръг за среда, 2 плитки, които се слагат отстрани и 2 розички, които оформям от един фитил "завързан на възелче".
За крачетата и малките цветчета съм използвала друго тесто само с вода, брашно и малко сол. Поставила съм ги след като питката е леко втасла и съм намазала с жълтък. Те самите не се мажат с жълтък, за да се отличават и да останат бели.
Питката оставям да довтаса във фурната, като включвам на не загрята фурна само отдолу за 15 мин на 180 градуса. След това само отгоре за 15 мин и накрая пека до готовност и отгоре и отдолу.
За първи път правя питка с такива "по-засукани" украси и плитки, но сякаш се получи добре! Имам още доста да се уча, като гледам какви красоти създават други хора, но все пак реших да ви я споделя :)



Няма коментари: