сряда, 13 май 2015 г.

Торта "Ягодова свежест"

Това е поредната торта от поредицата торти за месечинките на моят син :) Утре той става на 4 месеца и реших да му направя тази свежа торта! Исках да е ягодова, защото обожавам ягоди, а сега са много вкусни, семпла, лесна, лека и вкусна! Е успях да изпълня всичките си условия! За целта ви трябват готови блатове, какаови, квадратни, от които аз изрязах по - малък квадрат подходящ за единствената квадратна чиния, която имам :) А с останалото направих малки квадратни пастички. Естествено вие може да не правите пастички и да ползвате кръгли блатове, но аз не знам, защо си бях наумила да е квадратна. За крем използвах Крем ванилия на Dr Outker. Необходими са ви 2 пакетчета и според указанията, за приготвянето им 500 мл. прясно мляко и 6 с.л. пудра захар (общо за 2те). Аз ги разбих поотделно и после ги смесих за по-сигурно, че миксера ми не е много мощен. Нужни са ви ягоди естествено и 100 мл. сладкарска сметана + 1 тъмен шоколад, за шоколадов ганаш с който залях тортата.
А ето я и нея


Приготвянето е изключително лесно! Блатовете са готови, крема се приготвя според инструкциите на опаковката, ягодите се измиват и нарязват, аз оставих и цели за украса, а шоколадовият ганаш приготвяте, като загреете сметаната на котлона и преди да азври прибавяте шоколада, бъркате докато получите хубава гладка смес, която оставяте леко да се охлади преди да залеете тортата.
Сглобявате, като редите по следният начин - блат, мнооого крем, парченца ягоди, пак блат, пак мноого крем, пак ягоди и пак блат. Върху последният блат също намазвате пласт крем и заглаждате. Аз не съм зафилвала от страни, напоследък съм фенка на тези "рошави" торти :)
Отгоре съм залялас шоколадовият ганаш и съм украсила с цели ягоди - фантазия ...
Пастичките са приготвени по същият начин, с тази разлика, че завършват с крем и парче ягода, без шоколад, честно казано, не искам децата да ядат много, много шоколад, така и така им е любим и постоянно искат разни шоколадови десертчета.  И така, това е да ви е сладко :)

Няма коментари: