неделя, 3 май 2015 г.

Торта за кръщене (първи опит за работа с фондан)

За кръщенето на малкият ми син реших сама да приготвя тортата за госите, искаше ми се да е нещо по специално и за това реших да използвам фондан. Не беше много трудно, по-скоро малко пипкава работа подходяща за хора с малко повече свободно време от мен! С две деца украсявах тортата в 12 през нощта, когато заспаха, има какво да се желае още, но като за първи път съм доволна! Само дето не знам ще има ли втори :)
Както и да е тортата стана много вкусна и се изяде цялата! За блатовете използвах изпитана рецепта за блатове с майонеза, а крема е с маскарпоне! 


А ето и рецептата
Как да приготвите блатовете може да видите тук


По тази рецепта съм приготвила 2 блата, във форма с диаметър 26 и съм разрязала на 4! Използвах 3 от тези блатове, защото иначе ми се стори, че тортата ще стане много висока!
Преди да разрежете блатовете трябва да сте сигурни, че са добре охладени. Стават много сочни, нямат нужда от напояване и са много шоколадови!


За крема са нужни:
500гр. маскарпоне
250гр. сладкарска сметана
200гр. пудра захар
коричките на 2 портокала
2 ванилии
250 гр. краве масло
200 гр. пудра захар

От тези продукти приготвих 2 крема.
Кравето масло разбих с 200 гр пудра захар за хубав маслен крем, с който да покрия тортата.
Маскрапонето разбих с другата пудра захар и към него прибавих портокаловите корички и ванилиите. Сладкарската сметана се разбива отделно и после се прибавя на части с леко разбъркване към маскарпонето до получаване на хубав, гладък и пухкав крем. С този крем се сглобява тортата.


Поставяте първият блат върху подноса и намазвате обилно с крема от маскарпоне и сметана, след това вторият блат и така докато сложите и последният блат. Отгоре тортата се измазва с маслен крем, като моя се премеси с другият крем, тъй като той все пак се показва от страни, но това не е проблем, тъй, като след като я загладите максимално, отгоре ще положите фондана.


Оставяте тортата да стегне в хладилника, поне за няколко часа преди да започнете да работите с фондана. Аз използвах купешки, в два цвят бял за покриване на цялата торта и син за украсата. Естествено украсата може да е всякаква според въображението на човека и случая, за който се използва. Фигурките англечета също съм купила готови.
* Фондана разточих доста трудно, че беше малко твърд и си помогнах като го омазних с олио.

А ето и резултата 

И един разрез







Няма коментари: