петък, 27 декември 2013 г.

Соленки със сирене и кашкавал

Много и лесни и вкусни соленки, които са подходящи и за малчоганите вкъщи, за следобедна закуска или междинни похапвания!
Нужни са ви:
150 гр. кашкавал
150 гр. сирене
125 гр. краве масло ( ако ще ги правите за малки деца или маргарин, ако не държите на маслото. Оригиналната рецепта е с маргарин. А може да се направи и 50/50)
1ч.ч. кисело мляко
1 п. бакпулвер (Оригиналната рецепта е с 1ч.л сода за хляб, но аз в последният момент видях, че нямам и ги направих с бакпулвер)
брашно ( на мен ми отиде около 600 гр.)

Настъргвате кашкавала и сиренето и размесвате с размекнатото краве масло. Прибавяте киселото мляко с бакпулвера, разбърквате и започвате да добавяте брашното на части. Месите докато ви се получи хубаво меко тесто, да не се рони, за да може после да разточите. Хубаво е маслото ви да не е много разтопено, за да може после веднага да разточвате, ако ли не сложете в хладилника да стегне за около час.

Така полученото тесто разделяте на 8 топки. Всяка топка разточвате на сравнително тънка кора.  Кората разрязвате на 8 триъгълничета и навивате , като кифлички.


Кифличките подреждате в тава постлана с хартия. Ако не искате да правите цялата доза, тестото може да се съхранява в хладилник. И останалото да направите след няколко дни.


Пекат се на 180 градуса, аз лично на не загрята фурна, до порозовяване.

А ето и резултата, много вкусни солени кифлички, които моят мъник (на годинка  половина) си похапва с удоволствие, а и цялото семейство покрай него :)


П.С. Благодаря на нашата семейна зъболекарка д-р Петя Иванова за страхотната рецепта!

Тези соленки са много  любими вкъщи и си ги хапваме с удоволствие! Представям ви втора фотосесия, като този път съм ги направила със сода, както е оригиналната рецепта и с 200 грама масло, както ги видях наскоро в един кулинарен влогDidi's kitchen. Разрязах 4 топки и направих по-големи кифличките, но пак станах много вкуснички :)




Днес отново от любимите ни соленки - краве масло, сирене, кашкавал - супер хрупкави отвън и мекички и топящи се отвътре :) Днес включих и децата в навиването на кифличките и след като навиха една тава, решиха, че е много трудоемко и другите две тави нарязахме на пръчици, като големи солети, които също станаха суперрр вкусни! А ето и снимките от днешната актуализация 22.03.2020





Актуализация 12.12.2021г
Отново любимите соленки този път с коледна премяна!








За втори път в период от месец правя тези соленки, но попаднах на тази страхотна идея за гризини - бастунчета и просто ми се прииска да направя още една доза от любимите ни соленки, но този път в тази интересна и много коледна форма ! Рецептата остава все същата, само този път добавих около 80 гр. чедър, за малко по "коледен" вкус и също така, след като омесих тестото, го разделих на 2 части, като една част замесих с малко чубрица! Получиха се много вкусни и ароматни соленките със чубрица, а вие може да опитате със ваша любима подправка - риган, машерка или каквото друго обичате! 

Самите бастунчета оформих , като нарязах тестото на ленти (погледнете по-нагоре има такива снимки). Всяка лентичка се усуква и после се оформя, като бастунче! Отгоре съм намазала с малко жълтък за екстра блясък и съм поръсила с мак. 



А ако моите рецепти ви харесват последвайте

* Блога ми https://didistylee.blogspot.com/

* Страницата ми във Фейсбук https://www.facebook.com/DidiStyleFoodBlog

* Инстаграм https://www.instagram.com/dimitrova_diana_/

Ще се радвам да коментирате и споделяте рецептите, които ви харесват и разбира се, ако имате въпроси да ми ги задавате. 

Пожелавам ви хубав и вдъхновяващ ден!

Няма коментари: