петък, 13 декември 2013 г.

Ябълкова пита



Още една от рецептите, които знам от моята баба :) Един много вкусен сладкиш с ябълки! 



За да си го приготвите са ви необходими следните продукти:

За кексовото тесто:
  • 2 яйца
  • 1 ч.ч. захар
  • 1/2 ч.ч. олио
  • 1 ч.ч. кисело мляко
  • 1 ч.л. сода за хляб
  • 2 ч.ч. брашно
  • 1/2 ч.л. бакпулвер
  • 1 ванилия
За плънката:
  • 2-3 средно големи настъргани ябълки
  • канела
  • 1 с.л. захар
Начин на приготвяне: 
Смесвате яйцата и захарта и разбивате, последователно добавяте всички продукти, както са описани и разбивате.  Изливате 1/2 от сместа във тортена форма или в обикновенна тавичка и покривате с настърганите ябълки объркани с канела. Изливате и останалата смес и печете на 180 градуса отгоре и отдолу във фурната . По желание от горе може да поръсите с натрошени орехи, може да ги включите и в плънката, аз лично не слагам, харесва ми да усещам хубав ябълков слой, а и момчетата у дома не обичат орехи! Също така аз лично не слагам захар на ябълките, но вие може да сложите.


Актуализация 10.01.2022г. 
Този път приготвих ябълковата пита с микс от бяло и пълнозърнесто прашно, за това и е малко по-тъмна на цвят! Също така към настърганите ябълки с канела, добавих малко сладко от дюли, което също прави моята баба, дюлите са настъргани и комбинацията се получи страхотно!




А ако моите рецепти ви харесват последвайте

* Блога ми https://didistylee.blogspot.com/

* Страницата ми във Фейсбук https://www.facebook.com/DidiStyleFoodBlog

* Инстаграм https://www.instagram.com/dimitrova_diana_/

Ще се радвам да коментирате и споделяте рецептите, които ви харесват и разбира се, ако имате въпроси да ми ги задавате. 

Пожелавам ви хубав и вдъхновяващ ден!

Няма коментари: