неделя, 15 декември 2013 г.

Медени Изкушения за Коледа

И така Коледа наближава, подготовката е в сила и започваме с меденки украсени с различни глазури.
Рецептата за меденки знам от майка ми с тази разлика, че нейната е със сода, а аз не обичам да ползвам сода и ги правя с бакпулвер.

Рецептата:
2 яйца
1/2 ч.ч. захар
1ч.ч. мед
1ч.ч. олио
1 п. канела
1п. бакпулвер
брашно
(колкото поеме около 700-800 гр.)

Глазура1 :
1 белтък
150 гр. пудра захар
2 с.л. лимонов сок

Глазура 2:
150гр. пудра захар
малко прясно мляко
2 с.л. сок от лимон
(захарни шарени пръчици
сладкарски перли)

Глазура 3:
1 черен шоколад
100 гр. прясно мляко
20гр. масло
150 гр. пудра захар
100гр. какао
(захарни шарени пръчици
сладкарски перли)



Начин на приготвяне:
Смесвате всички продукти за меденките без брашното и разбърквате, не е нужен миксер. Започвате да прибавяте брашното на части, докато се получи меко, не лепкаво тесто подходящо за разточване.

От така полученото тесто  разточвате на дебелина около половин сантиметър. За да ви е по-лесно може да го разделите на части и да разточвате по малки кръгове. След това с подходящи формички си изрязвате сладките и печете върху хартия, на 180 градуса, загрята фурна за окло 10 мин. докато порозовеят. От тази доза излизат около 100 меденки.




Аз реших да украся по няколко различни начина.
Първата глазура се разбива белтък със пудра захар и лимонов сок на сняг. По желание се оцветява със сладкарска боя, в няколко купички различни цветове и се украсяват с шприц.


За втората глазура пудра захар се разбърква с прясно мляко и лимонов сок, до получаване на много гъста кашичка, сипвайте съвсем малко мляко, за да не стане много рядко. Разделя се в купички и се оцветява отново със сладкарски боички. Размазват се по сладките с четка или отново с шприц се рисува, може и с клечки за зъби. После съм доукрасила със захарни пръчици и перлички.


И третата глазура ( моята лична любимка) : Продуктите се смесват и се слагат на котлона, за да се разтопи шоколада и да се получи хубава хомогенна глазура. След това заливате сладките с изстиналата глазура, поръсвате със захарни пръчици и перлички и оставяте да изсъхне.


Коледа е един от любимите ми празници, навсякъде е светло, украсено, блестящо, мирише на канела, портокали и домашен уют. Коледните сладки могат да бъдат и страхотен подарък за вашите близки и приятели. Насладете се на тези сладки мигове с любимите си хора. Весели празници :)


 А ето и моята идея, как да превърнем тези сладки изкушения, в коледни подаръци за нашите близки :)



А тук имаме и една партида слепени с мармалад.





2015 меденките са без украса, но пак вкусни и ухаят на Коледа...



А днес ви представям МЕДЕНКИ 2016
Украсени са със айсинг приготвен както съм описала и по горе от 1 белтък ,150 гр. пудра захар,
2 с.л. лимонов сок




Дойде ред и на меденки 2017, които съм украсила с фондан! Фондана е купешки, не съм го приготвяла аз и за да залепя на меденките, просто леко намазвах меденката с вода! Естествено оставих и доста не украсени меденки, защото честно казано предпочитам децата да не ядат толкова много захар. Както винаги плана ми да имам меденки до Коледа беше разбит на пух и прах тъй като се изядоха и украсените и не украсените мнооого бързо :)





И 2018 няма да мине без меденки за Коледа, тази година сме украсявали само с айсинг :) А ето ги и тях




Актуализация от 12.12.2021г.

Тази година меденките са с кафява захар, също така съм добавила и 1ч.л. джинджифил за още по Коледен аромат. Брашното, което съм ползвала е смес 1:1 пълнозърнесто и бяло, но количествата си остават същите, като в оригиналната рецепта! Споделям ви малко снимки, защото станаха освен много вкусни и много красиви :) 














А ако моите рецепти ви харесват последвайте

* Блога ми https://didistylee.blogspot.com/

* Страницата ми във Фейсбук https://www.facebook.com/DidiStyleFoodBlog

* Инстаграм https://www.instagram.com/dimitrova_diana_/

Ще се радвам да коментирате и споделяте рецептите, които ви харесват и разбира се, ако имате въпроси да ми ги задавате. 

Пожелавам ви хубав и вдъхновяващ ден!

Няма коментари: