сряда, 1 април 2020 г.

Лесен кекс с какао и смлени орехи

Много бърз и най-важното вкусен кекс.



Необходими са ви:
2 яйца
1ч.ч. захар
1ч.ч. прясно мляко
1/3 ч.ч. олио
3 с.л. какао
3/4 ч.ч. смлени орехи
1 и 1/2 ч.ч. брашно
1 бакпулвер


В купа разбийте с миксер, а може и с вилица, яйцата и захарта, към тях се добавя олиото, след това млякото и разбърквате добре. Добавяте какаото и разбърквате леко с вилицата, за да се поеме от сместа, а после, ако искате може  да разбиете и с миксера. Към така  получената  смес добавяте смлените орехи, разбърквате и накрая брашното с бакпулвера. Разбивате до получаване на хомогенна смес и изсипвате в предварително намазнена и набрашнена кексова форма. Аз пека на не загрята фурна, нагласена с вентилатор отгоре и отдолу на 180 градуса, докато кекса се опече, което проверяваме с дървен шиш (като забиете шиш в кекса, той трябва да излезе сух и без полепнало влажно тесто по него).



Готовият кекс по желание може да поръсите с пудра захар. Като преди да го изкарате от формата, трябва да оставите да се охлади.


Аз съм поднесла с домашна лимонада - изцеждам 1 или 2 лимона, добавям мед на вкус и допълвам каната с вода и пускам няколко листенца мента, която придава страхотен свеж аромат! Около 1 литър лимонада се получава при мен! Но това зависи от колко вода ще добавите, аз я добавям на око и опитвам, ако е много наситен и кисел вкуса на лимони добавям още вода или още мед, ако е необходимо, но това  е абсолютно индивидуален вкус.

Няма коментари: