понеделник, 19 декември 2016 г.

Питка за Бъдни Вечер


Тази питка е постна и в начина и на приготвяне няма нищо сложно. По-различно от друга година е това че съм я украсила с няколко елемента свързани с Бъдни Вечер.
Рецептата за тестото е:

500гр. брашно
1 ч.л. сол
2-3 л. олио
1/2 мая
1 ч.л. захар
300 гр. вода
маргарин за намазване

Маята се разтваря в малко вода, 1ч.л. захар и малко брашно. Изсипвате си тестото, където ще го месите и в средата правите кладенче и изсипвате олиото, маята и водата. Омесвате меко тесто. Оставяте да втаса. Вече втасалото тесто оформяте, като голям кръг, в който слагате паричката увита във алуминиево фолио и отново премесвате леко за да я скриете, разстилате топката в тавичката, в която ще печете и покривате с кърпа да почине.

От брашно и вода си замесвате тесто, от което да направите елементите за украса, аз съм направила слънце, кръст, житен клас, грозд и птиче, но естествено вие може да изберете, каквото на вас ви харесва. Нареждате върху питката и намазвате с маргарин цялата питка без украсата, за да остане по бяла при печенето. Може да поръсите и с микс семена, по желание.


Печете на 180 градуса с вентилатор до готовност.

































А ако моите рецепти ви харесват последвайте

* Блога ми https://didistylee.blogspot.com/

* Страницата ми във Фейсбук https://www.facebook.com/DidiStyleFoodBlog

* Инстаграм https://www.instagram.com/dimitrova_diana_/

Ще се радвам да коментирате и споделяте рецептите, които ви харесват и разбира се, ако имате въпроси да ми ги задавате. 

Пожелавам ви хубав и вдъхновяващ ден!

Няма коментари: