неделя, 5 март 2017 г.

Домашните курабийки на моите баби


Тези курабийки са любими от моето детство :) И двете ми баби ги правят и до днес, едната ги поръсва с орехи, другата им слага лимонови корички, понякога ги правят със свинска мас, понякога с олио, но резултата винаги е един и същ супер вкусни курабийки, които сега си хапвам със сутрешното кафе, а когато бях малка ядях с кисело мляко, както го правят сега моите деца :)

Приготвят се много лесно и бързо, а ето и необходимите ви продукти.

4 яйца
1ч.ч. захар
1ч.ч. кисело мляко
1ч.л. сода за хляб (бабите ми ги правят с амонячна сода, но аз реших да я сменя)
3/4ч.ч. олио
2 ванилии
500 гр. брашно
1 жълтък за намазване и захар за поръсване

Първо си разбивате яйцата, аз го правя с вилица, но ако предпочитате може да използвате и миксер. Добавяте захарта и отново разбивате. След това слагате содата при киселото мляко и разбърквате да шупне, ако ви е препълнена чашата го направете над купата с яйцата, защото млякото ще започне да прелива. Слагате и млякото, олиото и ванилиите при яйцата и разбърквате хубаво. След това на части започвате да прибавяте брашното и докато ви е възможно бъркате с вилицата, а когато вече не можете, започнете да месите. Трябва да получите меко тесто, дори и да ви лепне малко не се притеснявайте, после може да си намазните пръстите с олио и така да обормяте топчетата без да ви се лепят по-пръстите. Важно е тестото да ви е меко, за да станат курабийките меки и пръхкави , а не твърди, като камъчета. Естествено докато добавяте брашното на части вие сами ще прецените дали да сложите малко повече или по-малко, защото все пак зависи от това какви мерителни чаши сте използвали.

От така полученото тесто оформяте топчета с големината на орех и нареждате в тави покрити с хартия. (При мен 2те тави на фурната). Намазвате с жълтък и наръсвате с кристална захар, пекат се на 180 градуса, до златисто. Важно е като ги редите да оставите място между тях защото се надуват доста.



Когато курабийките са готови, оставете да изстинат под кърпа, преди да поднесете.
Дозата е голяма и ще си имате домашни курабийки поне за няколко дни, ако разбира се не прекалявате с тях! Децата ги обичат много и домашното според мен винаги е по-добрата алтернатива на купешкото. Освен това може да включите децата си в направата им, тъй като са мнго лесни, просто се правят топченца, за тях е като игра с пластелин, с тази малка разлика, че дори и да си хапнат малко от "пластелина" не е проблем :)

НАСЛАДЕТЕ ИМ СЕ :) :) :)



А ако моите рецепти ви харесват последвайте

* Блога ми https://didistylee.blogspot.com/

* Страницата ми във Фейсбук https://www.facebook.com/DidiStyleFoodBlog

* Инстаграм https://www.instagram.com/dimitrova_diana_/

Ще се радвам да коментирате и споделяте рецептите, които ви харесват и разбира се, ако имате въпроси да ми ги задавате. 

Пожелавам ви хубав и вдъхновяващ ден, а за още вдъхновяващи снимки на тези страхотни курабийки плъзнете надолу, защото те се правят много често у дома и съответно доста често биват снимани :)



















Няма коментари: