събота, 12 март 2022 г.

Пандишпанов кекс с ябълки и бисквити

 Днес ви показвам един любим мой кекс, който моята баба прави! Няма да ви лъжа отне ми няколко опита докато го направя, така, че да е като този на баба! Имала съм неуспешни опити, които не ме разбирайте погрешно пак са били много вкусни, но пък не са били особено фотогенични :) Та именно за това ви го споделям чак сега! Но сладкиша наистина е толкова вкусен, че си заслужава!


Необходими продукти:

  • 1 малък пакет обикновени бисквити
  • 40-50 гр, краве масло
  • 3-4 средно големи ябълки
За пандишпана: (До колкото съм запозната правилото за пандишпана е на 1 яйце, 25 гр, захар и 25 гр. брашно, но аз слагам по 30 грама, може би си зависи и от големината на яйцата, но след доста опити с пандишпан, както за този сладкиш така и за рула и торти, това е начина, който при мен работи най-добре)
  • 5 яйца
  • 150 гр, захар
  • 150 гр. брашно
  • 1 ванилия
Начин на приготвяне:

В правоъгълна тавичка изсипвате половина от разтопеното масло и намазвате добре цялото дъно. *Но само дъното без стените на тавата! Това е съвет, който съм получила от моите баби, за да остане пандишпана висок и да не спадне, когато го извадите от фурната, стените на формата не трябва да са намазнени, за да може да залепне блата и това реално да го държи, а когато изстине с нож внимателно се отделя от формата!*
Върху маслото се нареждат бисквитите, така, че да покрият дъното на тавата и след това се заливат и намазват с останалото разтопено краве масло! Ябълките си обелвате и нарязвате на филийки, които нареждате върху бисквитите, плътно да ги покрият.
И сега идва ред на пандишпановото тесто. За него първо е необходимо да си отделите жълтъците от белтъците. Първо разбивате белтъците на сняг и оставяте на страна. В друга купа разбивате жълтъците със захарта, докато се получи гладка смес и когато стриете част от нея между пръстите си не усещате кристалчета от захарта. Тук е момента да оставите миксера и да се въоръжите със шпатула и търпение! На малки части прибавяйте от разбитите белтъци и брашното, като ги редувате и бъркате много бавно, така, че белтъците да се поемат от жълтъците , а след това и брашното. Сместа трябва да остане пухкава и много въздушна, докато си добавяте на малки части брашното и белтъците сложете и малко ванилия, Аз така си правя тестото, може и първо да добавите всички белтъци, пак на малки части разбира се и после брашното, но аз си ги редувам! Най-важно е да не ползвате миксер, а да проявите търпение да разбъркате сместа бавно и внимателно с шпатулата, защото ако се пребие и се отнеме въздуха, няма да се надигне пандишпана. Така получената смес се изсипва и разпределя в тавата върху ябълките. Печете на незагрята фурна на 160 градуса, като в първите 20 мин не отваряте вратата на фурната. Пече се до суха клечка. 
Оставяте сладкиша да изстине напълно преди да нарежете. Аз лично го приготвям вечер и го оставям до сутринта да си почива и да изстива, а го режа и сервирам на другия ден с кафето. 


А ако моите рецепти ви харесват последвайте

* Блога ми https://didistylee.blogspot.com/

* Страницата ми във Фейсбук https://www.facebook.com/DidiStyleFoodBlog

* Инстаграм https://www.instagram.com/dimitrova_diana_/

Ще се радвам да коментирате и споделяте рецептите, които ви харесват и разбира се, ако имате въпроси да ми ги задавате. 

Пожелавам ви хубав и вдъхновяващ ден!



Няма коментари: