сряда, 23 март 2022 г.

Зелена баничка със спанак

 Има ли нужда да ви казвам, че обожавам спанак... Май не! С нетърпение очаквам пролетта всяка година, за да започна да купувам пресен, вкусен и разбира се супер полезен спанак. В блога има доста рецепти с него, съответно има и за баница, но вече няколко пъти я правя малко по различно от тази, която съм описвала преди и реших да ви споделя новия метод, защото става уникално вкусна! 

Ако искате да погледнете другите рецепти със спанак може да последвате този линк Рецепти със спанак Didi Style

А сега към красавицата, която стана фаворит у дома последните дни!


Необходими продукти:

  • 1 пакет кори за баница
  • 300 гр. спанак
  • 4-5 стръка зелен лук (по желание)
  • 150-200 гр. сирене
  • 3 яйца
  • 1/2 к. кисело мляко
  • 1/2 ч.л. бакпулвер
  • олио
  • сол
Начин на приготвяне:

Първо и най-трудоемко от приготвянето на каквото и да е със спанак е да го измиете, изчистите и нарежете, после идва лесната част. Задушавате си спанака и лука в малко мазнина, да омекне да се свие и да остане без водичка, за да не ви се овлажнят после корите. Ако остане малко вода просто я отцедете. В купа си правите смес от натрошено сирене, яйца, кисело мляко и бакпулвер (сол може да сложите на вкус, ако сиренето е много солено, може и да не посолявте), разбърквате добре и сте готови да редите баницата.


В случая съм редила вита баница, но може да си я наредите и направо в тавата без да завивате, принципа е един и същ горе долу! Намазнявате си една кора, върху нея слагате втора и отново намазнявате, поръсвате спанак и от яйчената смес, завивате по дължина да стане дълга пуричка и подреждате в намазнена тава, така, че да се получи вита баница. Ако редите направо в тавата, в зависимост от големината на тавата редите 2-3 кори, намазнени, така че дъното да се покрие и да имате поне два слоя преди да слагате плънката и така редите ред кори, ред плънка, докато свършат. 

Когато подредите баницата си я намазвате отгоре с останалата яйчена смес и печете на 180 градуса, до хубав златист цвят и готовност.
* Когато правя вита баница, понякога завивам последните две пурички (така е и на снимката) само със сирено-яйчната смес и тях оставям за закуска :) Съответно и за витата баница не съм оползотворила целия пакет кори, защото съм ползвала по малка тава!

На следващата снимка ви показвам и една редена баница приготвена по същия начин, с тази разлика, че съм използвала целия пакт кори и яйчената ми смес свърши, за това си разбих още едно яйце с малко прясно мляко, с които залях баницата преди да я пека.


А ако моите рецепти ви харесват последвайте

* Блога ми https://didistylee.blogspot.com/

* Страницата ми във Фейсбук https://www.facebook.com/DidiStyleFoodBlog

* Инстаграм https://www.instagram.com/dimitrova_diana_/

Ще се радвам да коментирате и споделяте рецептите, които ви харесват и разбира се, ако имате въпроси да ми ги задавате. 

Пожелавам ви хубав и вдъхновяващ ден!

Няма коментари: