събота, 19 декември 2020 г.

Тиквеник

 


В очакване на едни от най светлите празници през годината реших да ви споделя как правя тиквеника у дома. Освен, че е много вкусен и че си го хапваме винаги в сезона на тиквите, той е и едно от традиционните ястия за Бъдни вечер - постно е и може да играе ролята на десерт на вашата трапеза.

Необходими са ви:
около 400 гр. настъргана тиква - в моя случай смляна в чопъра
1/2 ч.ч. смлени орехи
1/2 ч.ч. захар
1/2 п. канела
10 листа кори за баница
олио

Начин на приготвяне: 
Първо трябва да си обелите, нарежете и настържете тиквата. Това е доста трудоемка задача, поне за мен и естно казано, когато купим 2-3 тикви у дома - мъжа ми ги обелва и нарязва и аз си ги прибирам на парчета във фризера, за да са ми готови за печене, супи и т.н. Една част смилам на не много ситно в чопъра и си я замразявам така, да е готова за тиквеник, като разделям в торбички всяка да е доза за 1 тиквеник.


Ето така изглежда тиквата след чопъра и това е количеството, което аз използвам, за да завия 5 дълги банички (от 10 кори). Ако искате да направите цял пакет кори, ще трябва да увеличите продуктите. Също така в случая аз съм слагала прави банички в тавата, както ще видите в рецептата и стават, като щрудели, само че с тиква, но ако вие искате да направите вита баница, просто след като си сложите плънката, трябва да завивате корите в тавата, за да ви се получи вита баница.
А сега след това малко отклонение да ви кажа как си приготвям плънката, за да станат баничките хрупкави, а не да са мокри и глетави отвътре заради водата от тиквата.
Тайната я знам от моята баба и тя е да се запържи тиквата в малко мазнина, докато остане без вода. Знам, че пърженето не е най-полезния метод за готвене, но определено по този начин тиквеника става много по-вкусен.


След като тиквата е останала без вода, към нея добавяте смлените орехи, канелата, захарта и обърквате хубаво цялата смес. 

Взимате си една кора за баница намазнявате с олио, върху нея слагате друга кора и отново намазнявате, след това поръсвате от плънката. Завивате на руло, като затваряте краищата, за да не ви излиза плънката.


Когато рулцата ви са завити ги слагате в тава, застлана с хартия за печене и ако приготвяте тиквеника не за Бъдни вечер може да наредите парченца краве масло отгоре, става много ароматен и с хубава златиста коричка, но ако искате да е постен само намажете леко с олио отгоре.


Баничките - тиквеничета се пекат до златисто и аз лично поднасям, като ги разрязвам на три и стават мини тиквени банички или щруделчета, или тиквеничета, както ви харесва. Важното е, че са супер вкусни.



На следващите снимки, ще ви покажа и един тиквеник по тази рецепта, но завит, като вита баница, който приготвих за Бъдни Вечер! Естествено направен е само с олио, за да е постен и съм завивала корите по дългата страна, а не по късата, както съм показала на предишните снимки. Рецептата е същата просто съм увеличила продуктите, за да мога да завия повече кори. 

 

А ако моите рецепти ви харесват последвайте

* Блога ми https://didistylee.blogspot.com/

* Страницата ми във Фейсбук https://www.facebook.com/DidiStyleFoodBlog

* Инстаграм https://www.instagram.com/dimitrova_diana_/

Ще се радвам да коментирате и споделяте рецептите, които ви харесват и разбира се, ако имате въпроси да ми ги задавате. 

Пожелавам ви хубав и вдъхновяващ ден!

 



Днес ви показвам още малко снимки на любимите ни тиквеничета или сладки банички с тиква! Тези са направени индивидуални малки - първите завити на охлювче, а вторите на малки банички!

Мини вити тиквеничта 19.11.2021

Мини вити тиквеничта 19.11.2021

Сладки банички с тиква 18.10.2022




Няма коментари: