сряда, 17 ноември 2021 г.

Шведски канелени рулца

Шведските канелени рулца са традиционен десерт за тяхната ФИКА! Фика е време за почивка, която включва да се поглезим с хубаво кафе и традиционните шведски канелени кифлички или рулца (наричани още fikabröd в превод “фика хляб”), но не само ФИКА е и поглеждане навътре в теб и зареждане с положителна енергия - дали, като прекарате пълноценно време с приятели в разговори, общуване или пък да се свържеш с вътрешното си аз - да забавиш малко темпото, да погледнеш от какво се нуждаеш, как да постигнеш вътрешен мир и спокойствие!
В моята кухня ФИКА влезе  точно с тези шведски канелени рулца, които ще ви опиша как приготвих във следващите редове! 
Ако искате да прочете малко повече, защо харесах идеята за фика може да го направите на този линк https://didistylee.blogspot.com/2021/11/blog-post_15.html , а сега вижте как да си приготвите, тези неустоимо вкусни канелени изкушения, които у дома хапвахме още топли от фурната и те буквално се топят в усатата!  А аромата , който се носеше в кухнята, докато ги правих, просто не мога да ви опиша с думи!




 Необходими продукти:

За тестото:
* 2 яйца
* 1/2 ч.ч. кафява захар
* 100 гр. разтопено краве масло
* 50 мл. олио
* 150 мл. прясно мляко
* 100 мл. вода
* 1/2 п. прясна мая
* щипка сол
* брашно около 500 гр.

За канеления крем:
* 100 гр. меко краве масло
* 2-3 с.л кафява захар
* 1-2 с.л. канела

Начин на приготвяне:

За да приготвите тестото първо трябва да си активирате маята! В купичка смесвате млякото и водата, леко затопляте или може да са на стайна температура, слагате 1 ч.л. захар и маята, разбърквате добре и оставяте настрана докато леко започне да набъбва. През това време в голяма купа слагате яйцата, захарта, маслото, олиото и щипка сол, разбърквате добре и към така получената смес, добавяте сместа с мляко и мая! Тук идва момента да започнете да добавяте брашното! Аз лично винаги добавям брашното на части. Дори и много пъти да съм приготвяла дадена рецепта и да знам какво количество ми трябва - големината на яйцата винаги е различна, както и големината на чашите, с които мерите, за това течната част не винаги е напълно еднаква, а от там варира и количеството брашно! Слагайте брашното на малки части и започнете да замесвате, тестото трябва да се усеща, за да се получат нещата, поне това е моят начин, когато получите меко тесто и не лепкаво, оформете на топка и оставете в купа да втаса, докато удвои обема си!
Вторият елемент от рецептата е крема, с който се маже тестото преди да се навие на руло. Крем е много силно казана, но така го наричат в Швеция. Междудругото малка вметка ще направя тук, за да не стане объркване в оригиналната рецепта има и друг крем, с който заливат готовите кифлички или рулца, зависи как са оформени, защото има различни начини, а и реално буквалния превод е канелен хляб. Та този крем или топинг, аз не съм приготвила, защото не ми допадна, като идея и ми се струва, че ще стане доста тежко за консумиране с него - прави се от крема сирене, сметана и захар! Но в моята вариация няма топинг, само канеления крем, който се приготвя много лесно - в купичка си разбърквате размекнато масло, кафява захар и канела, може да сложите повече или по-малко от захарта и канелата, която съм  посочила - зависи как на вас ви харесва, но имайте предвид, че самото тесто не  е много сладко, именно, защото допълнителна сладост идва от този крем. 


Пропуснах да снимам рулото преди да го нарежа, но се разточва голяма правоъгълна кора от втасалото тесто, намазва се с получения крем от кравемасло, захар и канела и се завива на руло от дългата страна на правоъгълника. Когато завиете на руло, внимателно разрязвате на колелца с дебелина около 1 пръст и половина, нареждате в тавата и оставяте отново да втасат малко.



След като са втасали леко, аз слагам да пека в незагрята фурна на 180 градуса с вентилатор, отгоре и отдолу и докато фурната достигне температурата и започне да ги запича те втасват допълнително! Аз съм наредила в малка тава, за да са плътно едно до друго и да станат високи и пухкави, но по този начин при изпичане излизат по-скоро малки квадратчета, а не колелца, но пък, ако ги наредите в голяма тава, ще се разстелят настрани, вместо да бухнат на горе! 



Рулцата са готови, когато придобият златист цвят и ако леко пробвате с една клечка да боцнете тестото, то не залепва по нея! А повярвайте ми златистия цвят е гарантиран! Кравето масло от крема се разтапя и попива, заедно със захарта между пластовете на завитите рулца и след това, когато ги хапвате освен, че може да си ги развивате и да отчупвате по-малко , по-малко да се наслаждавате на тази сладост, се усещат невероятния вкус и аромат на канела, краве масло и карамелизирана захар! Просто наистина много скоро ще ги приготвя отново и ще направя повече снимки! Защото наистина си заслужава да бъдат опитани, а вкъщи всички много ги харесаха! 


На тази снимка идеята беше да снимам всички рулца, за да се види количеството, което се получава, но 5-6 броя липсват, които изчезнаха още от тавата, докато момчетата дегустираха, как са се получили и дали са вкусни :) Оценката единодушно беше висока и ги определиха, като божествени! И аз въпреки, че не е хубаво да се хваля сама, съм напълно съгласна с тях!

А в комбинация със сутрешното кафе, думите не ми стигат да ви опиша, колко добре се получава! Аз лично много обичам и капучино с канела, така, че определено им се насладих и аз!


А ако моите рецепти ви харесват последвайте

* Блога ми https://didistylee.blogspot.com/

* Страницата ми във Фейсбук https://www.facebook.com/DidiStyleFoodBlog

* Инстаграм https://www.instagram.com/dimitrova_diana_/

Ще се радвам да коментирате и споделяте рецептите, които ви харесват и разбира се, ако имате въпроси да ми ги задавате. 

Пожелавам ви хубав и вдъхновяващ ден!

Няма коментари: