сряда, 10 ноември 2021 г.

Нахутени кюфтенца печени на фурна


Днес ви предлагам един вкусен обяд от арабската кухня - Фалафел  или Нахутени кюфтенца печени на фурна! Оригинално фалафел се оформят, като топчета и се пържат в горещо олио, но аз реших да ги опека във фурната и ги сплесках леко, като нашите си кюфтенца!

Ако искате да опитате нещо ново и в същото време ниско калорично, а богато на полезни вещества, ястията с нахут са идеалния вариант за вас! НАХУТА е източник на много белтъчини (протеини) и е богат на витамин Е, който пък укрепва имунитета, предпазва сърцето и поддържа здрави кожата и косата. Съдържа и цинк,  който подобрява функциите на имунната система и е добър източник на фолиева киселина. За сметка на това пък съдържанието на мазнини е ниско в сравнение с други ядки (например орехи, фъстъци и др.)

Фалафел са много вкусни и по нищо не отстъпват на нашенските картофени кюфтенца, а защо не и на месните, все пак за вегитарианците, нахута е една от основните бобови култури , с  които се набавят протеини!


Необходими са ви:

* 2 ч.ч.сварен нахут (аз сварявам сух нахут, но може да използвате и готов от консерва)
* 1 гл. лук
* 2-3 скилидки чесън
* Магданоз 4-5 стръка
* Кимион
* Индийско орехче
* Сух джоджен
* Черен пипер
* Сол
* 3-4 с.л. зехтин


Всички продукти се пасират с помощта на блендер кана или пасатор. Ако не успявате да пасирате гладко може да прибавите и съвсем малко от водата на нахута! От готовата сместа се оформят кюфтенца, които се нарежда в тавичка застлана с хартия и намазнена. Пекат се на 200 градуса, загрята фурна отгоре и отдолу, докато получат златист загар!
Аз съм поднесла с чеснов сос, но вие може да ги хпвате, както ви харесва!

Рецептата е напълно постна или веган, така, че  е подходяща за предстоящите пости!

А ако моите рецепти ви харесват последвайте

* Блога ми https://didistylee.blogspot.com/

* Страницата ми във Фейсбук https://www.facebook.com/DidiStyleFoodBlog

* Инстаграм https://www.instagram.com/dimitrova_diana_/

Ще се радвам да коментирате и споделяте рецептите, които ви харесват и разбира се, ако имате въпроси да ми ги задавате. 

Пожелавам ви хубав и вдъхновяващ ден!

Няма коментари: