петък, 19 ноември 2021 г.

Домашно брауни с черен шоколад, мюсли и овесени ядки

Винаги идва момент, в който ни се прияжда нещо шоколадово, нещо сладко, нещо изкушаващо... И защо да се отказваме от тези си желания, особено, когато можем да си приготвим и едно здравословно брауни с черен шоколад! Може би много хора няма да се съгласят, че това е здравословен десерт, но както и друг път съм казвала, моето мнение е, че здравословното хранене е разнообразното хранене, а когато влагаш качествени продукти, приготвяш храната и десертите си сам у дома и разбира се не прекаляваш и не преяждаш, то това определено е най-добре за твоето тяло! Когато човек има нужда от парченце шоколад, то по-добре е да го дадеш на своето тяло, отколкото да му го откажеш и натрупвайки се това желание, в един момент да доведе до неконтролируемо преяждане! Но в крайна сметка това си е лично мое мнение и не задължавам никого с него и ако шоколада не ви е "враг", както някой жени го определят, този десерт определено ще ви хареса! Хем имаме наситения шоколадово- какаов вкус, хем избягваме бялото брашно и рафинираната захар, а и съм свела мазнината в сладкиша до минимум! Разбира се има хиляди различни рецепти и варианти на брауни в интернет, кои от кои по изкушаващи, но това е моят вариант!




Необходими продукти:

* 2 яйца
* 1/3 ч.ч. кафява захар
* 50 мл. прясно мляко
* 30 мл. олио
* 1 с.л. мед
* 3 с.л какао 
* 180 гр. черен шоколад
* 1 ч.ч.  смляно мюсли (мюслито, което ползвам е без плодове и добавена захар, само микс от пълнозърнести ядки и слънчогледови семки)
* 1/2 ч.ч. финни овесени ядки
* 1 ч.л. бакпулвер
* 1 ванилия

Начин на приготвяне:

Като цяло приготвянето е много бързо и лесно, единственото по- "трудоемко" е да разтопите шоколада на водна баня и реално и това не е сложно, но изисква, малко повече време! В купа слагате шоколада над касерола с вряща вода и разтапяте, като леко разбърквате! През това време в друга купа си разбивате яйцата със захарта, прибавяте млякото, меда и олиото и отново разбърквате! Когато шоколада е разтопен, на тънка струйка започвате да го добавяте към сместа с яйцата и бъркате до получаване на еднородна смес! Слагате ванилията и какаото и отново разбърквате, докато какаото се поеме от сместа! Последно се слагат брашното и бакпулвера, в този случай смляно мюсли и финнни овесени ядки! Може да използвате и пълнозърнесто брашно, но на мен ми харесва да смилам сама ядките на мюслито, оставям го малко по едро, прибавям и не смлени финни овесени ядки и по този начин сладкиша има по-различна текстура! Ако пък на вас не ви харесва да усещате парченца от ядки, смелете всичко финно или пък използвайте готово пълнозърнесто брашно! Получава се гъста лепкава смес, която разпреде;ям в правоъгълна тавичка, върху хартия за печене. Пека на 180 градуса предваритено загрята фурна, с вентилатор за около 15-20 мин.



Когато сладкиша изстине се нарязва на квадратни или правоъгълни парченца, аз съм поръсила с филирани бадеми, но не е задължителна стъпка! Браунито е със супер наситен шоколадов вкус и не е много сладко, защото съм използвала малко захар, а шоколада ми е 85 % какао, но е много вкусно и невероятно засищащо , дори и да хапнете само 1 парченце! 
А сутрин с кафето комбинацията е превъзходна! 



А ако моите рецепти ви харесват последвайте

* Блога ми https://didistylee.blogspot.com/

* Страницата ми във Фейсбук https://www.facebook.com/DidiStyleFoodBlog

* Инстаграм https://www.instagram.com/dimitrova_diana_/

Ще се радвам да коментирате и споделяте рецептите, които ви харесват и разбира се, ако имате въпроси да ми ги задавате. 

Пожелавам ви хубав и вдъхновяващ ден!

Няма коментари: