неделя, 21 ноември 2021 г.

Кюфтенца от броколи и моцарела

 Едни супер бързи, вкусни и здравословни кюфтенца с броколи съм ви приготвила днес! Идеята за тях е от Ина Георгиева , за което съм и много благодарна! Добавих няколко щриха от мен, но като цяло и запазих нейната идея! Получиха се невероятно вкусни и за това бързам да ви ги покажа! Ето как ги приготвих аз, а ако искате и вие във вашите кухни!


Необходими продукти:

  • 1 глава броколи
  • 100 гр. моцарела
  • 100 гр. извара
  • 50 гр. сирене
  • 3 яйца
  • 150 гр. галета
  • копър
  • черен пипер
Начин на приготвяне:

Тъй като аз използвам прясно броколи първо трябва да го измиете, накъсате на розички и да баланширате за кратко във вода!


Във вряща подсолена вода, слагате накъсаните розички за около 5-8 мин., докато броколите омекнат, но трябва да запазят свежия си зелен цвят! Прецеждате врялата вода и залвате със студена вода, за да се спре процеса на готвене. Отцеждате и от студената вода и накълцвате на дребно с нож.


Слагате си накълцаните броколи в купа и прибавяте към тях яйцата! Аз първоначално добавих 2 яйца, но после прецених, че са ми малко за сместа и сложих още едно, общо 3 яйца използвах! Така, че преценете, колко е голяма главата броколи, която ползвате и колко яйца да сложите, за да не ви стане прекалено течна сместа! 

Настъргвате си едно парченце моцарела и заедно с натрошеното сирене и извара, добавяте към броколите и яйцата!



Разбърквате добре, добавяте си галетата и подправките - аз сложих черен пипер и копър - не съм слагала сол, защото сиренето и моцарелата са солени, а и броколите съм варила в подсолена вода! Разбърквате и трябва да получите смес, от която да може да оформите кюфтенца! Ако ви се струва не достатъчно гъста, може да си добавите още галета! Оформяте си кюфтенцата и ги нареждате в тава, застлана с хартия за печене!


* На снимката виждате и малко сладък картоф, реших да пека заедно, за да стане по-бързо, но реално ссъбрах само половината кюфтенца! Та извадих и още една тавичка за останалите кюфтета и пак пеках две тави :) И да използвам снимката да ви споделя за тези картофки, вкъщи много ги обичаме, приготвят се супер лесно - само нарязвате поръсвате със сол, черен пипер, риган и малко зехтин и печете! Поднасям ги с чеснов сос и децата просто ги обожават!

А да се върна на основната тема в днешната публикация - кюфтенцата от броколи печете до златисто и също може да поднесете с чеснов сос!


У дома кюфтенцата и сладките картофи, бяха гарнитура към пилешки шишчета на скара, но те изобщо не са задължителни :)


Кюфтенцата се получават много вкусни и много сочни! И са чудесен начин да поднесете така полезните броколи на децата си, ако иначе не искат да ги похапват!


А ето и една снимка на порцийка с тези невероятно вкусни кюфтенца, а също и една на сладките картофки, които просто те привличат да ги щракнеш с този наситен оранжев цвят!


А ако моите рецепти ви харесват последвайте

* Блога ми https://didistylee.blogspot.com/

* Страницата ми във Фейсбук https://www.facebook.com/DidiStyleFoodBlog

* Инстаграм https://www.instagram.com/dimitrova_diana_/

Ще се радвам да коментирате и споделяте рецептите, които ви харесват и разбира се, ако имате въпроси да ми ги задавате. 

Пожелавам ви хубав и вдъхновяващ ден!

Няма коментари: