сряда, 26 февруари 2014 г.

Еклери (първи опит)

Престраших се най-накрая с тези еклери, толкова страшни :)
Е оказаха се не чак толкова страшни.
Рецептата, по която работих взех от тетрадката на майка ми прилежно изписвана с множество вкусни рецепти за сладкиши повреме на сладкарският курс, който е посещавала преди години.
125 гр. вода
125гр. прясно мляко
1ч.л. захар
1/2 ч.л сол
125 грама масло
150 гр. брашно
4 големи яйца
За яйцата на мен не ми беше ясно какво значи големи и си ползвах тези, които имах 4 бр. не знам може би по преценка може да се сложат и 5.
Слагате си на котлона да заврят маякото, водата, захра, сол и маслото. При непрекъснато бъркане докато сместа заври и се прибавя цялото брашно наведнъж, продължавате да бъркате енергично, докато тестото стане на една топка и се отделя от стените.
Махате от котлона и оставяте малко да почине, но не и да изстине, започвате да прибавяте яйцата едно по едно и бъркате докато всяко се абсорбира в сместа. Трябва да се получи глдка и лъскава сместа, да не се разкъсва, да не се разтича, да не е твърде гъста,, нито твърде рядка, абе златната среда.
Чудих се, чудих се аз, улучла ли съм го, не съм ли, станало ли е, не е ли, но тъй, като бях сама и я нямаше майка ми да я питам, това ли е заветното парено тесто, реших че е станало :)
И така с късмета на начинаещите еклерите ми се надигнаха, останах кухи от вътре, абе супер и много вкусни. На външен вид не ги докарах много, най голямата ми приставка на шприца беше твърде малка, та едните са много тесни, другите пък много гокеми, защото ги оформях с лъжицата, но важното е, че се получиха вкусни!
Крема въре е млечен с вкус на ягода. Напълних ги, като ги срязах отстрани.
Та след толкова много приказки, ето да ги видите и тях!


Не съм украсила, тъй като още докато ги пълнех изчезнаха 8, които липсват и на снимката съответно, иначе излязоха 21 броя от тази доза. А и ако имате малки деца е по добре да ги оставите без шоколад или други глазури. Да ви е сладко!

Няма коментари: