неделя, 20 април 2014 г.

Козунаци 2014






6 яйца
250 мл. прясно мляко
1ч.ч. захар
1ч.ч. олио
кората от 2 лимона
1 п. мая
1 кг брашно
2  жълтъка за намазване

Това е рецептата по която всяка година правя козунаци знам я от майка ми и винаги се получават! Тази година не изневерих на традицията и отново ги направих по същата рецепта!
Единствено съм променила плънката, а именно направих любимите си козунаци чисти без плънка и 1 козунак с мармалад! Така, че освен тези продукти, ще ви трябва и мармалад, какъвто обичате, аз използвах от сливи.
Замесвам тестото, като първо си оставям маята да се размекне в прясното мляко, след това прибавям към  разбитите яйца със захар и олио! Накрая добавям и лимоновите корички! След това постепенно прибавям брашното докато сместа го поеме цялото и започва голямото месене! Трябва да се получи еластично, не твърдо и не лепкаво тесто! Оставям да втаса за около час или повече зависи колко е топло и започвам със оформянето на козунаците!
Разделям тестото на 2 равни части! От едната правя чистите а от другата с мармалад!
Чистите козунаци сплетох на плитки, една с 3 фитила и една с 5 фитила!




След като втасат намазвам с жълтък и поръсвам със захар.












Втората част от тестото разточих на правоъгълна кора и намазах с мармалад! Завих на руло и затворих рулото в кръг, като геврек или кравайче, след това разрязах на филийки рулото, но от средата към края и завъртях настрани, за да се получи нещо, като цвете! Посредата сложих едно червено яйце с което се пече козунака!
Пека козунаците на не загрята фурна, като следвам правилото за 15те минути, за което и друг път съм разказвала, знам го от майка ми и винаги ми се опичат добре! Печете първо 15 мин. само отдолу, после 15 мин само отгоре и накрая 15 мин и отдвете страни! Все пак ако фурната ви има много силен горен реутан и много бързо ви хванат коричка е хубаво да ги завиете с фолио! Аз по принцип обичам по светли козунаци, а тази година ми станаха по-тъмни, но пак вкусни и прекрасно изпечени отвътре!
Представям ви таз годишната великденска фотосесия и ви пожалвам много здраве и късмет! Христос Воскресе!



А ето ги и тъй желаните конци от всички нас :)

Няма коментари: