петък, 24 януари 2014 г.

Kюфтенца сос

Рецепта за кюфтенца с бял сос, само че поукрасена от мен, взаимствано от интернет от една рецепта за кюфтенца по шведски май бяха, но побългарени, по мой вкус :)

За кюфтенцата:
500 гр. кайма (аз използвам винаги свинска)
1ч.ч. галета
1 яйце
чубрица
черен пипер
магданоз

За соса
2/4 ч.ч. брашно
1/4 ч.ч. олио
1 ч.л. червен пипер
1ч.ч. заквасена сметана
4ч.ч. вода

Сирене натрошено за поръсване и магданоз

Омесвате си кюфтенцата с гореспоменатите продуктити, аз ги направих малки топчици и се нареждат в тавичка с олио да се запекат във фурната.
През това време в подходящ съд на котлона, слагате олиото, брашното и червеният пипер и при непрекъснато бъркане, готвите докато започне да цвърчи, после си добавяте сметаната с водата и бъркате, докато се сгъсти. Слагате сол и черен пипер на вкус. Поръсвате с натрошено сирене и магданоз и прибавяте при кюфтенцата, които трябва да са почти готови. Готвите заедно със соса още около 20 мин.
Не се притеснявайте, ако соса ви остане по редичък, във фурната се сгъстява още.
При сервирането съм поръсила допълнително със сирене и магданоз.
Получи се нещо средно между брашняната каша със сирене, която майка ми ни правеше, като деца и която толкова обича и популярните кюфтенца в бял сос. Много интересно и вкусно. Дано ви хареса!

Няма коментари: