сряда, 22 януари 2014 г.

Жълъдчета

Дойде ред на бабините жълъдчета, помня ги от дете, любими сладки. Винаги молех баба ми да ги прави, когато имам рожден ден, за да черпя с тях в училище и всички деца много ги харесваха :) Та откога ми се ядат и да си направя, да си направя, та днес звъннах на баба, да ми каже рецептата и да ги почвам. Да ама то хич не се оказа проста работа и броя този опит за пълен провал, но все пак ще го споделя с вас.
Ето оригиналната рецепта
2 яйца
1ч.ч. пудра захар
1ч.ч. свинска мас
2 ванилии
брашно, колкото поеме
АЗ вместо свинска мас използвах марагарин и може би сбърках, но не знам!
Разбивате яйцата със захарта и прибавате маргарина и отново разбивате. Добавяте ванилията и на части започвате да добавяте брашно, докато замесите, не средно твърдо тесто.
До тук добре, но ето сега за мен дойде много трудна част. Взимате 1 чаена лъжичка и с нея оформяте половинките на жълъдите, трябва да станат тънки, като бисквитки, моите съответно не се получиха, а на баба ми винаги и се получават. Нейният съвет беше да набрашнявам лъжичката, пълня е с тесто, леко почуквам в тавата и те сами падат. Та така и направих, набрашних, изравних, но реших да чукам на дланта си, за да не събудя спящото си бебе, та нищо не изпадаше. В крайна сметка станаха, доста дебелички бисквитки, а като сложих във фурната тавата, предварително загрята на 180 градуса, взеха, че се и надигнаха. И станаха, като мини курабийки, а жълъдите ми приличат на "преяли прасенца". Дали се надигнаха заради маргарина, не знам. Забравих да кажа, че дори ги понатиснах с виличка малко преди да сложа да ги пека, да ги посплескам, но и това не помогна.
Слепват се със маслен крем попринцип, аз ги слепих с мармалад от сливи.
После в разтопен шоколад се потапят половината връхчетата на слепените двойки и се поръсват със смлени орехи, да заприличат на жълъдчета.
А ето и резултата (много ме яд, че нямам снимка на бабините да видите за срванение).

Преди да ги опека.

Слепени с мармалад, преди да сложа "шапчиците".

Няма коментари: