сряда, 12 март 2014 г.

Веган мъфини

Едно изкушение с какао, с кайсии, с канела и то ПОСТНО!
Идеята е от рецептата на Бон Апети за постни шоколадови кексчета, но аз малко съм я променила и съм си я адаптирала според продуктите, с които разполагах!
Нужните продукти са следните:
300 гр. брашно
2 ванилии
1 бакпулвер
3 с.л. какао
1ч.л. канела
1 щипка сол
100 гр. захар
1/2 сока компот от кайсии
1/2 плодовете от компот от кайсии обелени
1 к.ч. олио





Смесвате всички сухи съставки и разбърквате. След това прибавяте олиото и разбърквате, колкото ви е възможно. После добавяте кайсиите, като отново разбърквате и леко намачквате плодовете докато бъркате. Постепенно добавяте и сока от компота, като бъркате, трябва да ви се получи лепкава смес, не каша, нито пък гъсто тесто. След това разпределяте тази смес във форми за мъфини.
Аз използвах силиконови форми за мъфини и тъй като сместта ми беше повече, сложих и няколко хартиени, за да не пека на 2 пъти. Винаги намазнявам леко формичките, за да съм сигурна, че ще излязат. За хартиените е задължително ( според мен).
Пекат се на незагрята фурна 170 градуса до готовност, проверяврам се с клечка.
Резултата е божествени  мини кексчета, които ако гостите ви не знаят, че са постни, никога няма да предположат.



Няма коментари: