четвъртък, 6 март 2014 г.

Зеленчуков гювеч по гръцки

В разгара на Великденските пости, всеки решил да пости се чуди какво да сготви, хем да е постно, хем да е вкусно! Аз лично съм почитател на постните ястия, дори и да не е време за пост и с удоволствие се възползвам от това време на годината да експериментрам. (И да трябва да готвя по 100 манджи на ден, защото мъжете ми естествено не постят :)
Днешното ми предложение е за зеленчуков гювеч.
Ето нужните продукти:
1 патладажан
2 тиквички
2 големи картофа
1 голяма глава лук
2 червени чушки
2 големи моркова
2 домата
5-6 скилидки чесън
сол
черен пипер
джоджен
магданоз
копър
зехтин




Нарязвате всички зеленчуци на колелца и слагате в гювеча. Аз ползвах замразен и баланширан патладжан, който майка ми приготвя от лятото във фризера, но ако вие решите да използвате пресен, трябва да го посолите и да го оставите да си пусни горчивата вода, преди да го сложите в гювеча при дугите заленчуци. След като всички зеленчуци са в гювеча, поливате със зехтин, обилно, слагате подправките и обърквате хубаво, така, че всички зеленчуци да се омазнят. Аз ползвам пресни зелени подправки, които също си имам във фризера от лятото, наклцани и замразени, но ако вие нямате и ползвате пресни, по около 3 стръка от всяка е достатъчно.
* Хубаво е да нарежете картофите, като за чипс, защото се сваряват много по-бавно от другите зеленчуци, а така, ще станат готови заедно с другите зеленчуци и те няма да ви се разварят.


Ястието се пече на загрята фурна 200 градуса, за около час, но все пак е хубаво да проверявате зеленчуците, може да стане и по бързо.
Поднасяте със ситно накълцан пресен копър.




















А ако моите рецепти ви харесват последвайте

* Блога ми https://didistylee.blogspot.com/

* Страницата ми във Фейсбук https://www.facebook.com/DidiStyleFoodBlog

* Инстаграм https://www.instagram.com/dimitrova_diana_/

Ще се радвам да коментирате и споделяте рецептите, които ви харесват и разбира се, ако имате въпроси да ми ги задавате. 

Пожелавам ви хубав и вдъхновяващ ден!

Няма коментари: