неделя, 24 май 2020 г.

Сироп от бъз

Дърветата са отрупани с цветове. Сега е момента да си наберете цвят от бъз и да си направите този страхотен сироп, който може директно да консумирате, като разреждате или да консервирате за зимата.
Невероятно вкусна и освежаваща напитка със страхотен аромат на бъз и лимони! Чудесен вариант за домашен сок или лимонада за вашите деца, а и за вас!


Реших да ви споделя рецептата, по която го прави моята баба, а тази година приготвих и аз у дома.

Ще са ви необходими:
около 30-40 хубави големи цветове от бъз
3 големи лимона
1 стрък прясна мента
3 л. вода
2 кг. захар
1п. лимонена киселина


Първо почиствате цветовете, които сте набрали от по големите дръжки и ако по тях има от тези черни малки буболечици, може да измиете малко с вода, но ако цветовете ви са чисти няма нужда да се мият. Аз съм брала бъза в двора на баба ми и не съм мила цветовете. Хубаво е да берете някъде далеч от пътя и от движението на колите, ако имате възможност.


Лимоните си нарязвате на големи парчета. И след това слагате цветовете, заедно с лимоните и ментата по желания в съд с три литра вода. Аз съм използвала туба от минерална вода, но всеки може да използва, каквото желае.


След като престоят 24 часа и си пуснат ароматите. Цветовете се махат от водата, лимоните се изтискват хубаво и също се махат, а течността се прецежда в друг съд. При така получения сок се прибавя захарта, като в оригинал захар и вода трябва да са 1:1 (на 3л. вода - 3кг. захар), но аз сложих по-малко захар - 2кг., защото сиропа съм прибрала в бутилки в хладилника за бърза консумация и предпочитам да разреждам с по-малко вода. Така аромата на бъз и лимони е по-силен и не е толкова сладко.


След като прибавите захарта, трябва да разбърквате от време на време докато захарта напълно се разтопи и стане хубав сироп без кристалчета захар в него. Тогава изсипвате и пакетчето лимонена киселина (лимонтозу), за да попречите на захарта да кристализира отново.

Така полученият сироп разреждате с вода или сода, газирана вода, спрайт, както ви харесва на вкус и сладост. Може да добавите и резенчета лимон и прясна мента, когато го поднасяте.




Няма коментари: