петък, 1 май 2020 г.

Милинки

За тази страхотна закуска не се бях сещала много отдавна, но скоро една моя приятелка публикува снимка на нейните милинки във Фейсбук и така ми се приядоха, че реших да направя на децата у дома. Когато съм правила милинки преди съм заливала със смес от брашно и краве масло, може да погледнете тук http://didistylee.blogspot.com/2014/04/blog-post.html . Рецептата съм писала по време на пости и милинките, които съм описала са постни, за това сега ще ви напиша и тестото и новата заливка, която пробвах, по идея на моята приятелка! Стават супер вкусни, ароматни и буквално се топят в устата, изчезват от тавата за секунди :)


За тестото са ви необходими:
1/2 ч.ч. вода
1/2 ч.ч. прясно мляко
1 яйце
1/3 ч.ч. олио
1ч.л. захар
1ч.л. сол
1/2 кубче прясна мая
брашно около 500 гр.

Сирене за поръсване

За заливката :
5с.л. олио
1с.л. брашно равна без връх
1ч.л. шарена сол

Тестото си приготвих от предната вечер и оставих в хладилника за една нощ да втаса. Първо в купичка си изсипвате водата, млякото, 1ч.л. захар и маята и оставяте я да шупне -  да се активира. В голяма купа след това си смесвате яйце, олио, сместа с маята, сол  и започвате на части да прибавяте брашното докато замесите хубаво тесто - меко и нелепкаво. Ако сте достигнали желаната мекота на тестото, а ви се лепи, сипете си малко олио, да го дозамесите и оставете да почива и да втасва. При мен тестото беше втасало на сутринта, когато го извадих от хладилника, оставяте го за 15-20 мин. извън хладилника и си оформяте малки топчета, които подреждате в тавата и оставяте да втасат отново. Ако и вие като мен бързате за закуска, може да сложите тавата с подредените милинки, покрити с кърпа, да втасват във фурната на 60 градуса.


Когато милинките втасат, поръсвате с натрошено сирене и поливате със заливката.
Заливката се приготвя, като в тиган загреете олио и в него запържите брашно и шарена сол, с така приготвената гореща заливка "окъпвате" хубаво вашите "бебчета".



Слагате да се пече на 180 градуса, отгоре и отдолу с вентилатор, докато придобият златист загар и , когато пробвате с дървен шиш той излиза сух.



Изпечените милинки сервирате още топли с кана айран за закуска и всички са доволни и си хапват сладко, сладко :)


Няма коментари: