вторник, 14 декември 2021 г.

Постни сладки "Снежни топки" (вариант на Арменските сладки)


Тази година реших да направя топчетата, които съм правила и предишни години може да погледнете тук Коледни сладки топки , но този път в постен вариант и с пълнозърнесто брашно, към което се опитвам да се придържам в последно време! Получиха се много вкусни и много напомнят на арменските сладки, като изключим липсата на ядка в моите! Аз слагам само локум, защото единият ми син не яде ядки, но винаги може да сложите и парче орехче с локума, скрито в топчето, ако обичате! А сега ви представям сладките, както ги направих аз!

Необходими продукти:

  • 1/3 ч.ч. червено вино
  • 2/3 ч.ч. вода 
  • 1 ч.ч. олио
  • 3 ч.ч. брашно (аз използавах микс 1;1 бяло и пълнозърнесто, но разбира се може и само с бяло брашно да ги направите)
  • 1/2 ч.л. бакпулвер
  • локум за пълнежа (може и орехи да се сложат)
  • пудра захар и ванилия за овалване

    *Тук отварям и една скоба, ако виното ви е домашно червено или бяло може да направите и 1:1 съотношението вино-вода, но моето вино е купешко и доста силен аромат и цвят, за това реших да го намаля малко, като количество. Правила съм и само с вино, но тогава е добре виното да е по-слабо и ако искате да са ви бели сладките и отвътре да ползвате бяло вино! В случая аз ползвам и пълнозърнесто брашно, така че моите сладки отвътре са по-тъмни.

Начин на приготвяне:

В купа смесвате водата, виното, олиото, брашното и бакпулвера и си омесвате меко тестото! Тестото е много меко, но заради олиото се работи много лесно с него! Вкъщи децата се справиха изцяло сами с тези сладки! Така, че са идеални да приобщите малчуганите към приготвянето на коледни лакомства и да прекарате пълноценно време с децата си! Големият ми син ряза локумчетата, а после с малкия правиха топчетата! Откъсвате си от тестото, сплесква се между дланите, слагате си локум (може и малко парче орех), завивате на топче и нареждате в тава!

Една малко размазана снимка от работния процес, но с момчетата е трудно да се снима :)

А ето и една снимка на вече подредените сладки топчета в тавата! 


От тази доза излизат около 2 тави, ако ги правите горе долу еднакви с големината на орехчета! При нас този път излязоха 1 тава и половина, защото не са ни много еднакви топчетата и имаме някой доста големички! Децата решиха да крият в някой от сладките по 2 или 3 локумчета и съответно, станаха големи топки, а не топчета :) Пекат се на 180 градуса! Не мога да дам точно време за печене - аз опитвам с пръст - трябва да са хванали коричка и да ги усещате леко втвърдени, като натиснете, а не да потъва пръста ви! Все пак съвсем лек натиск, трябва да приложите с пръст върху топчето, за да проверите! Внимавайте да не препечете и да не станат много твърди! Още горещи се овалват в пудра захар ароматизирана с едно пакетче ванилия и се нареждат или отново в тавата да изстинат или на поднос! Получават се страхотни сладки, топят се в устата, на вкус и на консистенция са най-близки до арменските сладки и наистина си заслужава да ги опитате!


А ако моите рецепти ви харесват последвайте

* Блога ми https://didistylee.blogspot.com/

* Страницата ми във Фейсбук https://www.facebook.com/DidiStyleFoodBlog

* Инстаграм https://www.instagram.com/dimitrova_diana_/

Ще се радвам да коментирате и споделяте рецептите, които ви харесват и разбира се, ако имате въпроси да ми ги задавате. 

Пожелавам ви хубав и вдъхновяващ ден!

Няма коментари: