неделя, 19 декември 2021 г.

Коледна медена къщичка

 Тези къщички са много популярни последните години и разбира се и моите деца, както и всички други много им се радват ! А аз като всяка друга майка обожавам да виждам децата си щастливи и ентусиазирани за нещо, за това нямаше как да им откажа да направим! До сега сме правили вече 3 пъти такава къщичка, като единия път бях купила готови форми, които да украсим и сглобим, но не бяха никак вкусни, а децата искат и да си похапват все пак, за това предпочитам аз да опека частите от къщичката! Тази година си купих специално форми за къщичка и децата са вече по-големи, та почти изцяло се справяха сами с повечето задачи около къщичката! Рецептата за тестото, което ползвахме може да откриете на този линк https://didistylee.blogspot.com/2013/12/blog-post_15.html

В края на публикацията ще ви покажа и снимки от миналогодишните ни опити за къщичка, но сега медената къща, която направихме вчера!

Коледна медена къщичка 2021

Първо си замесихме тестото по рецептата за Медени Изкушения за Коледа . От това количество тесто имахме достатъчно за всички части на къщичката + две тави меденки! 


За да ви е по лесно разточвайте си тестото върху хартия за печене, която след това да пренесете върху тавата и там да изрязвате частите от къщата, защото иначе при пренасянето рискувате да ви се деформират!



Печете докато краищата порозовеят и извадете от фурната, макар и да са ви меки меденките! Когато изстинат ще се втвърдят! 


Когато са ви готови и изстинали частите е време да си приготвите глазурата или "лепилото", което ще ви е необходимо, за да сглобите къщичката! Аз не исках да използвам суров белтък, защото децата обичат да похапват докато украсяват и предпочитам да не изяждат толкова суров белтък (не, че и захарта ме радва много ..., но нея няма как да я избегна). 

За глазурата ще ви трябват 
  • 1 ч.ч. пудра захар
  • 1 с.л. лимонов сок
  • 2 с.л. вода
Разбивате докато се получи гъста бяла каша. която слагате в пош или торбичка на която срязвате ъгълчето и започвате да лепите къщичката!


А после украсяването е изцяло според въображението и желанията на децата! 
Ние украсявахме с шарени бонбони и глазура, колкото ни беше останала от лепенето на къщата! Тази глазура, като цяло не е много и ако искате цялата къщичка да направите с бяла глазура украсена, ще ви трябва по голямо количество и също така, тази която се прави с белтък (роял айсинг) е по-лесна за работа! Ще ви покажа снимки и на такава къщичка по надолу! 


Важното е децата да се забавляват и да са удовлетворени от творението си! Тази година малкия ми син поиска да занесе къщичката в училище и аз реших, че е страхотна идея да зарадваме децата в училище и да краси класната им стая, та сме я опаковали, като подарък и утре ще я носим в училище, а у дома остана цяла кутия меденки, които да си похапват децата!


Елхичката, която сме построили до къщичката сме направили от звездички в различни форми, които после поръсихме с пудра захар.



А ето сега ще ви покажа и снимки на миналогодишните ни къщички! Първата, която правихме преди 4 години, пак аз си пекох блатовете, но нямах форми и сама си бях направила шаблоните от листи! А децата бяха по-мънички и украсявайки къщичката на няколко пъти я натискаха и разчупваха :), а и изядоха по-голямата част от украста, която бях подготвила! 

Коледна медена къщичка 2017


И следващата, която ще ви покажа е готова купена за украсяване! Трябваше естествено пак да си я сглобим и е направена с роял айсинг!

Коледна медена къщичка 2019


А на тази снимка освен къщичката виждате и 

А ако моите рецепти ви харесват последвайте

* Блога ми https://didistylee.blogspot.com/

* Страницата ми във Фейсбук https://www.facebook.com/DidiStyleFoodBlog

* Инстаграм https://www.instagram.com/dimitrova_diana_/

Ще се радвам да коментирате и споделяте рецептите, които ви харесват и разбира се, ако имате въпроси да ми ги задавате. 

Пожелавам ви хубав и вдъхновяващ ден!

Няма коментари: