неделя, 17 ноември 2013 г.

Бирена торта

За блата:
1 1/4 ч.ч. брашно
1 1/2 ч,ч, захар
2 яйца
1ч.ч. тъмна бира
170гр. краве масло
3/4 ч.ч. какао
1 бакпулвер
1 ванилия

За крема
3 ч.ч. пудра захар
300 гр. краве масло
3 с. л. крем ликьор

За украса
черен шоколад и какао


В подходящ съд разтапяте маслото, прибавяте какаото и бирата, разбърквате и дърпате от котлона да се охлади. В друг съд смесвате сухите продукти за блата и започвате да прибавяте охладената смес, разбивате с миксер, накрая и прибавяте яйцата и отново разбивате. Така получената смес разделяте на 2 и опичате 2 блата, във постлана с хартия форма за торта, на загрята фурна 180 градуса около 30 мин.
Докато блатовете ви се охлаждат си правите масленият крем, смесвате захарта и размекнатото масло, добавяте ликьора за аромат и разбивате с миксер до получаване на пухкав гладък крем. Сглобявате тортата, като отгоре хубаво покривате с крема. Аз съм украсила с розички, които направих от масления крем, като прибавих малко какао към него, за да са друг цвят и съм направила надпис от разтопен черен шоколад, тъй като беше по повод рожденият ден на моята майка и подарък от сина ми за нея, но всеки може да украси както му подсказва въображението.

Идеята за тази торта съм взела от предаването Бон Апети, получи се много вкусна и интересна торта :)

Няма коментари: